Syv grunner til å velge gjenbruk til jul

Fretexkundene velger gjenbruk til både juleantrekk, julepynt og julegaver. Det er det mange gode grunner til.
Gavekort på valgfritt beløp hos Fretex er en fin julegave.

Dette er Fretex-kundene opptatt av:

1. En gave til miljøet. Produksjon av nye varer krever store ressurser og medfører enorme utslipp. Å bruke varene som allerede er produsert så lenge som mulig, er derfor et viktig miljøtiltak. Og det er et miljøtiltak alle kan gjøre!

2. Kvalitet. Gjenbruksvarer har allerede levd et liv og er «testet på mennesker». Fretex-kundene ønsker kvalitetsvarer. Ved sorteringsanleggene velges det ut klær og andre varer som vi vet at kundene ønsker.

3. Unike varer. Når du gir et gavekort hos Fretex, gir du samtidig mottakeren tilgang til en skattekiste og en reise i tid og geografi. I Fretexbutikkene er det bare en av hver vare, og vi har varer fra ulike verdensdeler og ulike tidsepoker.

4. Kombinasjonsmuligheter. Du kan gi bort brukte lysestaker og legge til servietter og lys, eller en brukt bolle og legge til hjemmelagd julegodteri. Gaver fra Fretex kan også kombineres med gavekort på opplevelser eller tjenester. Slipp fantasien løs!

5. Støtte Frelsesarmeens sosiale arbeid. Fretex er en del av Frelsesarmeen. Gaver som gis til Fretex går også til utdeling og en del av bruktinntekten går til sosialt arbeid. I 2020 bidro Frelsesarmeen til at 15 000 husstander fikk bistand til jul og de delte ut 22 000 julegaver. Hele året er Frelsesarmeen til stede for mennesker som opplever at livet er vanskelig.

6. 1/3 av opprinnelig pris. I Fretexbutikkene er det mulig å gjøre gode bruktkupp. Hovedregelen er at varene koster en tredjedel av nypris.

7. Det er «in». For de som er opptatt av å følge trender, er gjenbruk "i tiden". Hvis du synes det er vanskelig å velge ut en vare i en Fretexbutikk, er et gavekort på valgfritt beløp et smart valg.

Gavekort på valgfritt beløp hos Fretex er en fin julegave.
Gjenbruk er bra for lommeboka
Luer fra Fretex
Service fra Fretex