Scandza

Synnøves Sjoko Loco flyr ut av hyllene

Del
Sjokoladepålegget har vært dominert av én aktør i mange år, men i år kom Synnøve inn og revolusjonerte kategorien med et sjokoladepålegg basert på melk og med hele 50% mindre sukker. Den har prestert over all forventning og Synnøve har derfor allerede blitt utsolgt fra fabrikk. Nå jobber Sjoko Loco-fabrikken i Namsos på spreng for å sende enda mer sunnere sjokoladepålegg ut i butikkene.

Kåre Gunnar Westerman, Synnøves egen Willy Wonka, trives godt med presset.

-Vi har jobbet på spreng for å få opp lagrene, men her ble vi tatt litt på senga for å si det mildt. Salg ut av butikk er over all forventning. Veldig gøy at så mange har trykket denne til sitt bryst. Vi har fått mer råvarer nå og regner med å begynne å fylle opp butikkene igjen denne uken. Så da er det bare å løpe og kjøpe igjen, sier Westerman

Ansvarlig for Sjoko Loco, Line Jackson Ræstad, jubler. 

- Vi har solgt ut over 25 tonn med Sjoko Loco. Vi visste vi hadde et produkt som smaker kjempegodt og som har mye mindre sukker enn konkurrerende produkter, men at det skulle gå så bra hadde vi ikke turt å håpe på, sier Jackson Ræstad. 

Sjoko Loco er vinneren blant Synnøves nyheter årets første lanseringsvindu. 

- Det er gøy å utfordre i nye kategorier og det er gøy å finnen nye måter vi kan bruke den gode melken fra Namdalen på. Sammen med Gårdsosten vår, som vi har utviklet sammen med lokale Namsosbønder, viser dette at vi har store muligheter på anlegget vårt i Namsos. Vi kan love flere gode nyheter framover, sier Jackson Ræstad. 

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Scandza

Scandza
Henrik Ibsens gate 60C
0255 Oslo

https://www.scandza.com/

Følg pressemeldinger fra Scandza

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandza på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Scandza

HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye