Tirl Eckhoff velger Mylk™.
Det må smake godt og gi nok næring.
Toppidrettsutøver trener ekstremt mye og trenger masse påfyll av mat og drikke i hverdagen. De spiser mer og oftere enn folk flest, da er det viktig å at det smaker godt og er lett fordøyelig.
- Kroppen min responderer veldig bra på et plantebasert kosthold. Det er lettere å fordøye. I tillegg har plantebasert mat også noe godt med seg, sett fra et bærekraftperspektiv. Det er godt for planeten og godt for de som kommer etter meg, sier Eckhoff.
Fra og med august skal Eckhoff være ny frontfigur for Mylk™ fra merkevaren Berit™ som satser utelukkende på planebaserte produkter.
- Mylk™ har jeg drukket i mange år og jeg er veldig fornøyd med den gode kvaliteten. Dette er skikkelige råvarer med mange spennende smaker. Det er morsomt at vi nå kan få til et samarbeid. Jeg er veldig kvalitetsbevisst i valget av sponsorer. Jeg kjenner godt til merkevaren BERIT™ gjennom flere år som forbruker og det er et selskap og merkevare jeg kan stå inne for, sier Eckhoff.
Mylk™ kan brukes til det meste og Tiril bruker det både som tørstedrikk, som tilbehør i matlaging og til å pimpe opp kaffekosen.
- Jeg bruker Mylk™ Havre & Mandel i havregrøt, Mylk™ Frukt & Bær-Blåbær i smoothie, eller bare som tørstedrikk. Jeg elsker Mylk™ Sjokolade med den deilige smaken av hasselnøtt. Mylk™ Barista bruker jeg både i kaffen, men lager meg også spennende drikker som Matcha Latte, Rødbete Latte, sier Eckhoff.
Variert og balansert kosthold - Tiril er en ekte fleksitarianer.
- Jeg spiser ikke 100% plantebasert, men jeg har et stort fokus på få i meg nok grønt. Jeg har et fleksiteriansk-kosthold, med helt vanlig mat med mye plantebasert fiber, mye fisk, og litt kjøtt. Jeg er opptatt av å få i meg det kroppen trenger av viktige vitaminer og mineraler gjennom et vanlig kosthold. Det betyr mye grønt, nøtter og fisk blant annet. Favoritten er broccoli, det elsker jeg, sier Eckhoff.
Toppidrett handler om å hele tiden søke det optimale for en selv. Nok og riktig trening, nok hvile, nok mental avkobling, og nok og riktig mat.
- Som toppidrettsutøver legger jeg vekt på gode råvarer, det er essensielt for meg for å prestere. Vanlig folk skal ikke leve som oss toppidrettsutøvere, men vi kan bidra positivt med å fronte viktigheten av å få i seg nok grønt og nok fisk, og med mitt samarbeid med merkevaren Berit™ og Mylk™ kan jeg bidra til at flere får opp øyne for de spennende smaker og muligheter som plantebasert drikke gir, enten man lever 100% plantebasert eller er fleksitarianer som meg, sier Eckhoff.
Fakta om Mylk
Nielsen tall, uke 28- 2021:
Merkevaren Berit™ hadde i 2020 en sterk vekst på Mylk™ porteføljen. Tall fra Nielsen viste at merkevaren vokste med 82,5% mens markedet med 38,6%. Mylk™ har etablert seg som en sterk aktør og får enormt mange tilbakemeldinger på bra innhold med god smak. Det rekrutterer nye til kategorien, og sikrer gjenkjøp.
Veksten fortsetter i 2021 – hittil i år, vokser Berit™ Mylk med 39,6 % og markedet med 6,7%, målt mot sist år. Den nye Mylk™ Barista har tatt markedet med storm, og den nye smaken Mylk™ Frukt & Bær med blåbær har er blitt populær som en frokostfavoritt. Vi er nå den største norske merkevaren, og er nr 3 merkevare etter Alpro og Oatly
Nøkkelord
Kontakter
Vegard StøtenManaging DirectorThe Feelgood Company / Health Division
Tel:90582361vegard.stoten@scandza.comBilder
Om Scandza
Om selskapet
The Feelgood Company er et merkevarehus og en aktør innen e-commerce med en unik digital forretningsmodell som leverer produkter og tjenester innen helse, velvære, skjønnhet og fitness.
Vi har en bred portefølje med sterke merkevarer som Bodylab, Berit™, Camilla Pihl og Glöd. Vi søker kontinuerlig å være i forkant av nye trender med innovative produkter og tjenester på eksisterende og nye merkevarer.
Vi er ca. 75 ansatte fordelt på tre kontorer i Oslo, København og Hadsund og omsetter for 500 millioner kroner.
The Feelgood Company AS er i vekst og har store ambisjoner for fremtiden. Selskapet kjennetegnes av høyt tempo, høy innovasjonstakt og mangfoldig sortiment.
The Feelgood Company har i dag eid samme eiere som Scandza.
Scandza har en bred portefølje med sterke lokale merkevarer kombinert med kjente lisensierte globale merkevarer, og representerer som representerer brands som Finsbråten, Synnøve Finden, Sørlandschips, SØR, Vitamin Well og Bisca.
Følg pressemeldinger fra Scandza
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandza på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Scandza
Synnøves Rabagast går for gull under NM i ost!21.10.2021 16:46:18 CEST | Pressemelding
NM i ost arrangeres i Oslo på DOGA den 22. oktober. 56 ysterier har sendt inn ca. 250 oster. Blant dem finner du Rabagast som er laget på Synnøves ysteri i Namsos.
Jordanes vurderer notering av Scandza på hovedlisten ved Oslo børs - Siv Jensen styreleder1.9.2021 20:03:21 CEST | Pressemelding
Jordanes vurderer å børsnotere sitt største porteføljeselskap, Scandza, som er kjent for sterke merkevarer som bla Synnøve, Sørlandschips, Finsbråten, Leiv Vidar, Go’ Vegan.
Scandza owner Jordanes acquires Umoe Restaurants17.8.2021 09:51:05 CEST | Press release
Jordanes AS, owner of the Scandza Group, has reached an agreed with Umoe AS to acquire 100% of the shares in Umoe Restaurants AS. At the same time, Jens Ulltveit-Moe becomes a shareholder in Jordanes and a Director of the Board.
Synnøve treffer unge med animasjon6.7.2021 16:56:56 CEST | Pressemelding
Med mindre budsjetter enn sine konkurrenter måtte Synnøve Finden tenke smartere for oppnå like mye oppmerksomhet. Med en gjennomarbeidet visuell identitet, smart mediaplassering og animasjon klarte de det.
Gårdsost fra Namdalen årets ostelansering!29.6.2021 10:40:04 CEST | Pressemelding
En helt ny ost med et helt unikt samarbeid har truffet forbruker rett i hjertet. Gårdsost fra Namdalen er årets største ostelansering. Gårdsost har også vunnet internasjonal annerkjennelse i Brussel.