ScandzaScandza

Synnøve Finden tar Korea med storm

Del

Seolim Lee skal gjøre vil Synnøve big in Korea. Sammen med mannen sin, Seung Woo Tak, åpner de snart sitt tredje Synnøve konsept i Sør-Kora. Foreløpig har de solgt over 52 000 tusen brunoster laget i Alvdal på norsk melk.

Koreas svar på Synnøve Finden

Busan er Koreas nest største by, her har Seolim Lee, introdusert brunost til Sør-Koreanere med stor suksess. Seolim Lee har hårete mål for Synnøve i Korea, hun vil at Synnøve i Korea skal bety brunost, akkurat som Coca Cola betyr Cola. Hun er Korea sitt svar på Synnøve.

Flere utsalgssteder

Så langt har de lykkes godt i Korea med 3 butikker. De har en Vaffelbutikk, Shinobe Haeundae, en restaurant Shinobe av Skansen og en Vaffelshop pop-up store på et kjøpesenter Shinsegae Centum City Branch. De selger også brunost til kafeer og til nettbutikker. Her har Synnøve etter hvert blitt en merkevare.

Seung Woo Tak jobber med shipping i faren sitt firma og er i Norge annen hvert år. Han forelsket seg Synnøves brunost og har funnet opp en helt ny type sprø vaffelen som de bruker for å selge brunost på.

17. november åpnet Shinobe Brown Cheese i Daegu. Dague er Koreas tredje største by.

Spennende utvikling

Synnøve har et tett samarbeid med det koreanske paret, som bruker mye av merkekommunikasjonen fra Norge.

 - Det er veldig spennende med Koreasatsingen vår. De er tidlig ute med å selge våre nyheter og utvikler også egne konsepter. Du bruker Synnøve-jenta for alt det er verdt. De er også en inspirasjon for oss, sier Mikkel Haugstveit, markedssjef for Synnøve.

 Starten på et større Sør-Korea eventyr for Synnøve.

-  Vi er så heldige som har fantastisk god råvare, og kombinert med våre dyktige ystere, har vi knallgode produkter koreanerne gjerne vil ha mer av. Nå har de også begynt å selge klemmeosten vår. Vi ser på dette som starten på langt og samarbeid, sier Haugstveit

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Om Scandza

Scandza
Scandza
Henrik Ibsens gate 60C
0255 Oslo

https://www.scandza.com/