Brav

Swix tilbakekaller dunjakke for barn

Merkevareselskapet Brav har i en intern kvalitetskontroll avdekket at dunjakken Swix Focus Down Jacket Jr. ikke overholder standarder til klær som selges til barn og ungdom. Jakken har vært i salg fra 2020 og har en snor i hetten som kan hekte seg fast og dermed utgjøre en risiko for ulykker.

- Vi oppfordrer alle som har kjøpt denne jakken om å slutte å bruke den og levere den tilbake til butikken eller kontakte Brav direkte for å få pengene tilbake. Alt salg av jakken gjennom egne og andres kanaler stanses, sier Brand marketing manager for Swix, Åse-Line Eide i Brav.

Brav beklager usikkerheten og ulempen dette medfører for kunder og forhandlere. Det er solgt ca 800 jakker av denne typen i Norge.

- Vi tar produktsikkerhet på største alvor, og alle våre produkter skal være laget for trygge og gode opplevelser og aktiviteter. Vi har ingen andre jakker med tilsvarende snor i hetten, men går nå gjennom alle våre produkter til barn og ungdom for å være helt sikre på at de tilfredsstiller krav til kvalitet og sikkerhet, sier Åse-Line Eide.

Tilbakekallelsen gjelder Focus down jacket jr. med produktnr 13162, i fargene rød, blå og sort i størrelsene 116, 128, 140, 152 og 164. Tilbakekallelsen gjelder kun dunjakke til barn/ungdom og ikke Focus Down Jacket til voksne.

• For ytterligere spørsmål for kunder og forhandlere, ta kontakt med Brav
    kundesenter via mail support@swix.no eller på tlf 61 22 21 00
  • Pressehenvendelser: Åse-Line Eide, Brand marketing manager i Swix, via
    ase.line.eide@brav.com eller på 907 30 846

Om Brav

Brav
Snøkrystallen 11
1470 Lørenskog

+47 61 22 21 00https://www.brav.com

BRAV er en innflytelsesrik aktør innen sport- og fritidsmarkedet, og forvalter de sterke merkevarene Swix, Toko, Lundhags, Ulvang og Helsport. Vi tilbyr også teambekledning gjennom Brav Teamwear, samt at vi eier og drifter den digitale plattformen Skisporet.no.