Brav

Espen Falck Engelstad går av som CEO i Brav, Erik Sønsterud utnevnt til interim CEO

Espen Falck Engelstad går av som administrerende direktør i Brav.

Espen Falck Engelstad går av som CEO i Brav

«Styret og Ferd som eier ønsker å takke Espen for hans viktige bidrag til Brav gjennom de siste fire årene. Han har spilt en viktig rolle i utviklingen av selskapet og har vært en dedikert leder gjennom utfordrende tider. Vi ønsker ham alt det beste for fremtiden», sier Gustaf Öhrn, styreleder i Brav.

Styret har utnevnt Erik Gunset Sønsterud (56) som midlertidig administrerende direktør i Brav med umiddelbar virkning. Erik har omfattende erfaring som både CEO og CFO. Erik har en mastergrad i økonomi fra Handelshøyskolen BI og er statsautorisert revisor fra Norges Handelshøyskole (NHH).

«Styret er meget fornøyd med ansettelsen av Erik Sønsterud som ny sjef i Brav. Vi tror han er den rette personen til å lede Brav inntil en permanent leder er på plass", kommenterer Gustaf Öhrn, styreleder i Brav.

«Jeg ser frem til å ta fatt på rollen som CEO i Brav. Det er et svært spennende selskap med sterke merkevarer og fine verdier. Jeg gleder meg stort til å jobbe sammen med alle mine nye kollegaer i Brav", kommenterer Erik Sønsterud Interim CEO Brav.

Styret har startet søket etter en permanent administrerende direktør.

Kontaktperson:
Eivind Garshol
eivind.garshol@brav.com
Interim HR direktør Brav

Eivind Garshol
eivind.garshol@brav.com
Interim HR direktør Brav

Om Brav

BRAV er en innflytelsesrik aktør innen sport- og fritidsmarkedet, og forvalter de sterke merkevarene Swix, Toko, Lundhags, Ulvang og Helsport. Vi tilbyr også teambekledning gjennom Brav Teamwear, samt at vi eier og drifter den digitale plattformen Skisporet.no.

Følg pressemeldinger fra Brav

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Brav på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Brav