Storslått popmagi fra Shaun Barlett ⭐️ ny singel ute nå!

Shaun Bartlett er ute med den fengende singelen "Forever Gone" som er tredje smakebit fra hans kommende album "Roots and Veins" som slippes 12. mars.

Foto: Per-Erik Beck Bjørnback

Hør "Forever Gone" her!

Den hardtarbeidende norsk-britiske artisten, produsenten og labelmanageren Shaun Bartlett er ute med "Forever Gone" som er siste singel i rekken fra hans kommende fjerde album. I tråd med albumets kjerne er det riffet på̊ nylon-strengene som trekker oss rett inn fra første sekund, og vokalen tar oss med på̊ en førsteklasses reise. Låten stiller en rekke umulige spørsmål og minner oss på̊ at det eneste som varer evig er det faktum at når vi er borte, så er vi borte.

"Forever Gone" er et perfekt eksempel på̊ Bartlett's signaturpakke av sann melankoli innpakket i noe mye mer oppløftende. Låter som dette er hva repeat-knappen er til for.

Dropbox med WAV, cover, bilder, metadata

Albumet "Roots and Veins" som slippes 12. mars er det første av sitt slag; det ledsages nemlig av en poetisk dokumentar-fjelltur-musikkvideo-album-film som ble til på en langtur i fjellheimen i Rendalen i fjor sommer. Det nye albumet er et 7-spors univers som spinner rundt noen av livets harde virkeligheter, her fortalt med storslåtte naturbilder gjennom linsa til en låtskriver med et tålmodig øye for detaljer. Shaun har skrevet og produsert albumet selv samt at han debuterer som filmskaper.

Se trailer til filmen "Roots and Veins"

Shaun Bartlett har siden solodebuten i 2006 vært listet med flere singler på NRK P1, NRK P3 og P4. Han har vært special guest for Leonard Cohen og opptrådt på flere nasjonale TV-programmer, samt laget musikk for prisbelønte filmer og serier, som Emmy-vinneren Eyewitness med sangen "Savior Unknown" som nå har over 800.000 streams på Spotify.

Foto: Per-Erik Beck Bjørnback

Shaun Bartlett driver sitt eget plateselskap Red Means Run og samarbeider med Drabant Music om promotion og marketing.

Ingrid Lovise ute med låt fra debutalbum!19.2.2021 07:02:49 CETPressemelding

Ingrid Lovise er klar med singelen “Rid of Me” og etablerer med den, det kommende debutalbumet som et prosjekt med dybde og kontraster. I likhet med låten “Let You Go” som kom ut i oktober 2020, har låten “Rid of Me” en sår, men sterk tekst. Den dreier seg om vissheten om at uansett hvor vondt det er å bli forlatt, så er relasjoner frivillige og det er det som er så vakkert og skummelt med dem. Hør låten HER. – «Dette er min tyngste låt hittil og dette er en sang som handler om å ta ansvar for sine egne følelser. Dette er ikke nødvendigvis en kjærlighetssang, understreker Ingrid Lovise. Tematikken kan også passe i vennskap og jeg går ofte vandrende ned “Rid of Me–lane”, legger hun til med et smil.» - Ingrid Lovise Ingrid Lovise synger og spiller akustisk gitar på låten og Marius Simonsen spiller trommer. Det er Kyrre Fritzner som er produsent. Dropbox med WAV, cover, bilder, label copy

Osa fra El Caco slipper tredje singel fra soloprosjektet!19.2.2021 07:01:26 CETPressemelding

Siden oppstarten i 1998, har El Caco med sine sju album og utallige konserter satt et varig preg på norsk rockehistorie. Men for vokalist og frontfigur Øyvind Osa har ønsket om å lage musikk som ikke nødvendigvis lar seg framføre med det nå 22 år gamle hjertebarnet blitt en realitet. Våren 2020 etablerte han seg som soloartist under navnet Osa og han er nå aktuell med den tredje låta "The Road". Hør låten HER. Låta startet som en møkkete og tradisjonell americanalåt men har utviklet seg siden den gang. Den ferske låta leker med referanser fra Tom Petty og Beach Boys, som også gjorde selve innspillingen noe humørfylt. Arve Isdal fikk i oppgave å legge til en solo, og jammen resulterte det i et snev av Mark Knopfler også. Singlene «Sommerfulgt», «The Stranger» og nå «The Road» er et resultat av alt Osa har ruget på lenge; en salig blanding av folk, vise, blues og country, og til og med et hint av disco. - "Koringer har jeg, med hånden på hjertet, aldri vært i nærheten av å lage tidligere