Schibsted Delivery

Storkonsern skal samarbeide: - Vil bruke det beste fra begge selskap

Distribusjonsselskapene Early Bird og Dooris planlegger nå å slå seg sammen for å ta opp kampen om netthandelskundene i Sverige. I ryggen står Schibsted og Bonnier.
GÅR SAMMEN: Sammen ønsker Early Bird og Dooris å skape et enda bedre produkt og kapre nye markedsandeler.

Early Bird og Dooris har utfordret tradisjonell levering på hver sin side og nå ønsker selskapene å slå seg sammen til en felles merkevare; Early Bird. I løpet av kort tid vil avtalen vær klar og Pelle Lönn, Early Birds nåværende administrerende direktør, fortsetter trolig i samme rolle.

Både Dooris og Early Bird har opplevd sterk vekst i det svenske markedet og begge selskapene bygger på avisdistribusjon hvor pakkene hentes og leveres sammen med avisene om natten. Styreleder i Early Bird, Gustaf Öhrn, forteller at sammenslåingen vil være en stor fordel.

– Ved å bruke den beste teknologien og kompetansen fra begge selskapene kan vi skape et enda bedre produkt for kundene våre og samtidig fortsette å øke markedsandelene, sier Öhrn.

Norsk suksess
Cathrine Laksfoss, administrerende direktør i Schibsted Ecommerce & Distribution, forteller at de har store ambisjoner i Sverige og viser til Helthjem, Schibsteds hjemleveringssatsing i Norge, som har hatt eventyrlig vekst siden oppstarten i 2015.

– På noen år har vi utviklet oss fra 0, til å bli en sentral og verdifull netthandelspartner, og utrolig nok nådd en markedsandel på nesten 20 prosent. Nå tar vi med oss ​​disse erfaringene for å fortsette å bygge Early Bird sammen, sier Laksfoss.

Helthjem leverer over 15 millioner pakker i Norge årlig og bruker på samme måte som Early Bird og Dooris i dag nettverket til avisdistribusjon til å levere og hente pakker.

Øker i volum
Til tross for en nedgang i det svenske netthandelsmarkedet opplever både Early Bird og Dooris fortsatt en økning i volum.

Ifølge administrerende direktør i Early Bird, Pelle Lönn, stemmer dette godt overens med undersøkelser som tydelig viser at kunder i økende grad foretrekker hjemlevering fremfor butikklevering.

– Det er tydelig at enkel levering er viktig for våre kunder og en sammenslåing vil bety at våre utrolig dyktige medarbeidere kan fortsette å utvikle enda vassere tjenester sammen, sier Lönn.

Bilder

Last ned bilde
AMBISIØS: Cathrine Laksfoss, administrerende direktør i Schibsted Ecommerce & Distribution, forteller at de har store ambisjoner i Sverige. Foto: Schibsted
Last ned bilde

Om Schibsted Delivery

Schibsted Delivery

Om Early Bird:

Early Bird AS eies av Sveriges største mediehus, Bonnier News, Schibsted, NTM, Stampen Media, Gota Media, NWT Media og VK Media. Våre smidige og bærekraftige leveranser baserer seg på eksisterende avisdistribusjon og vårt distribusjonsnettverk når i dag 100 prosent av Sveriges husstand. Vi leverer og henter hjemme hos deg.

Om Dooris:

Dooris eies likt av Bonnier News og Schibsted. Ved hjelp av morgenavisenes distribusjonsnettverk, leverer vi pakken din på døren over natten uten kvittering. På den måten kan du hente pakken din når du våkner, eller når det passer deg. Alt for at kundereisen din skal være så bærekraftig, rask og fleksibel som mulig.

Følg pressemeldinger fra Schibsted Delivery

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Delivery på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Schibsted Delivery