Stolt ordfører klippet båndet ved åpning av den høyteknologiske Nærbutikken Øygardsgrend!

Båndklipp: Ordfører i Nore og Uvdal kommune Jan Gaute Bjerke

Ordfører i Nore og Uvdal Jan Gaute Bjerke, kjededirektør Kjetil Flåterud fra Kjøpmannshuset i NorgesGruppen og Hallvard Christenson fra Merkur-Programmet, som er en del av Kommunal- og moderniseringsdepartementet, holdt alle engasjerende taler om innovasjon og utvikling i forbindelse med offisiell åpning og overgang til høyteknologisk butikk, torsdag 21.oktober.

Nore og Uvdal kommune var alt på 1900-tallet et sted for innovasjon og utvikling, og med satsningen i Nærbutikken Øygardsgrend markerer nok en gang kommunen seg på kartet når det gjelder innovasjon og teknologisk utvikling. Nærbutikken Øygardsgrend har vært en familiedrevet butikk i mange år, hvor Jorunn Andersen sammen med sine folk har investert og utviklet butikken over flere perioder. For noen år siden ble det blant annet bygd et flott og majestetisk bygg som rommer butikk, kafé og restaurant, hvor siste utviklingen er høyteknologisk butikk. Dette gjør at området befester sin posisjon som en «opplevelse destinasjon».

Merkevaren Nærbutikken forvaltes og driftes av Kjøpmannshuset Norge AS, NorgesGruppens største profilhus.

F.v: Ronny Andersen (3. generasjonsdriver av butikken), Inger Hilde Vaagen (driftssjef Kjøpmannshuset), Jorunn Andresen (2. generasjonsdriver av butikken), Hans Olav Bakås (Mat-Norge), Kjetil Flåterud (kjededirektør Kjøpmannshuset), Hallvard Christenson (Merkur-Programmet) og ordfører i Nore og Uvdal kommune Jan Gaute Bjerke.

Butikken med det store hjertet.
Hans Olav Bakås, CEO i Mat-Norge sa i sin tale at han «ikke tror på teknologien», han tror på mennesker og teknologi. Modenheten på teknologien som kalles RMA-Butikkstyring fra Mat-Norge er det som sikrer gode kundeopplevelser døgnet rundt. I tillegg får ansatte enda mer tid til kundene!

Stort antall kunder deltok i markeringen.
Veldig hyggelig å se og møte så mange kunder som ønsket å bli med på åpningsmarkeringen av den høyteknologiske butikken. Ekstra gøy å observere at kundene var ivrige etter å få teste systemet.  Kunder i alle aldre mestret dette som den største selvfølge på en elegant måte.

Mat-Norge gratulerer Nore og Uvdal kommune, og Nærbutikken Øygardsgrend med høyteknologisk butikk, som nå er den 13. høyteknologiske butikken i Norge!

F.v: Hallvard Christenson (Merkur-Programmet), Kjetil Flåterud (kjededirektør Kjøpmannshuset), ordfører i Nore og Uvdal kommune Jan Gaute Bjerke, Hans Olav Bakås (Mat-Norge), Inger Hilde Vaagen (driftssjef Kjøpmannshuset), Fru. Andersen (1. generasjonsdriver av butikken), Jorunn Andresen (2. generasjonsdriver av butikken) og Ronny Andersen (3. generasjonsdriver av butikken).

Hans Olav Bakås CEO
hans.olav.bakas@mat-norge.no

Sonja Solvang Foss
Kommunikasjon Mat-Norge
Sonja.Solvang.Foss@ftsa.no

+47 472 33 420

Båndklipp: Ordfører i Nore og Uvdal kommune Jan Gaute Bjerke

Ledende norsk teknologiselskap av automasjon og butikkstyring. Teknologi som sikrer gode kunde-brukeropplevelser i alle aldersgrupper, og gjør det enkelt og kostnadseffektivt for butikk og ansatte.

10.mai åpnet vi den tiende høyteknologiske dagligvarebutikken i Norge!19.5.2021 10:44:06 CEST | Pressemelding

Nasjonalt prosjekt sammen med Merkur-programmet Kommunal- og moderniseringsdepartementets en suksess! Teknologien, som var ledende ifb med prosjektet som ble kjørt sammen med det statlige Merkur-program for butikkutvikling i distrikts Norge, er utviklet av norske Mat-Norge. Mat-Norge jobber med butikkjeder i hele Norge, også i byer, og har nå 10 butikker i full drift på sin teknologi. Det betyr at Mat-Norge sin teknologi også finnes i butikker som ikke går inn under det statlige Merkur-programmet. Piloten sammen med det statlige Merkur-program - Dette er et veldig kult prosjekt, som viser at gjennom å tenke nytt og bruke ny teknologi kan man skape en ny bærekraftig utvikling for dagligvarehandelen, både i Distrikts-Norge, men også i byene. - Dette er en innovasjon flere ønsker å være med på. Vi har alt fått henvendelser fra andre virksomheter i Europa. Bruk av denne type teknologi er tvingende nødvendig for dagligvarehandelen, og det er ekstra motiverende det gode samarbeide vi har sam