Spekter og LO enige - streiken ved Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter er avsluttet

- Vi er fornøyd med at vi med Riksmeklerens hjelp i dag har kommet til enighet med LO og Fagforbundet, slik at streiken ved Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter AS nå avsluttes og driften og tilbudet til rehabiliteringspasientene kan normaliseres, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.

Streiken ved rehabiliteringssenteret har pågått siden 19. mai, og partene ble i dag innkalt til Riksmekleren til pålagt 30-dagersmekling. Her la riksmekleren fram et forslag til løsning som partene aksepterte.

Fagforbundets medlemmer får et lønnsoppgjør på nivå med normen fra frontfaget. I tillegg er det enighet om å videreføre dagens pensjonsordning for Fagforbundets medlemmer.

De sju ansatte som har vært i streik ved Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter går tilbake til jobb så fort det er praktisk mulig.

Spekter med tilbud for å løse streiken ved Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter2.6.2021 14:45:36 CEST | Pressemelding

- Spekter har i dag tilbudt LO Stat/Fagforbundet en løsning som vil føre til at alle dagens medlemmer av Fagforbundet på Røde Kors Haugland Rehabiliteringssenter skal få opprettholde pensjonsordningen. Vi forventer derfor at LO Stat/Fagforbundet vil møte oss så snart det er praktisk mulig for å få avsluttet streiken, sier Spekters administrerende direktør Anne-Kari Bratten.