Søknad og innspill til Statsbudsjettet for 2023 fra Norges Massasjeforbund

Konsekvensene av å pålegge en hel bransje mva-plikt - uten konsekvensutredning - begynner å bli store. Norges Massasjeforbund har derfor sett det nødvendig å sende søknad og innspill til Statsbudsjettet 2023.

Styreleder i NMF Vivi Ann Waggestad
Det eneste merverdi-vedtaket for komplementær og alternativ behandling har ført til, er færre mennesker som har råd til behandling for muskel og skjelettplager, uførhet, arbeidsløshet og manglende driftsgrunnlag i en tøff tid etter covid og i en tid med økte levekostnader.
Det kan umulig være et politisk mål for noen partier.
MVA-unntak for enkelte komplementære og alternative behandlingsformer bør istedet benyttes som et styringsverktøy for å fremme pasientsikkerhet for brukere av alternativ behandling.
Anmodningsvedtak 328 av 15/12-20 og anmodningsvedtak 417 av 3. mars 2022 haster det å følge opp slik at vår nåsituasjon blir godt kjent blant folkevalgte og byråkrati.
Norges Massasjeforbund sin lobbyfilm

Styreleder i NMF Vivi Ann Waggestad

Etterlyser status på behandling av anmodningsvedtak fra Helse- og omsorgsdepartementet21.6.2022 21:02:10 CEST | Pressemelding

Generalsekretær i Norske Naturterapeuters Hovedorganisasjon (NNH) og styreleder i Norges Massasjeforbund (NMF) har sendt brev til helse- og omsorgsminister Ingvild Kjerkol. I brevet etterlyser de informasjon om status på oppfølging av vedtakene i forbindelse med mva-saken og registerordningen. NNH og NMF etterlyser informasjon om framdriften når det gjelder anmodningsvedtakene 328 og 417.