NOMAS - Ny godkjent skole for utdanning av massører.

NOMAS- skolen for Klassisk Massasje - er det nyeste tilskuddet av godkjent skole for utdanning av massører i Norges Massasjeforbund.

Sissel Thoen, gründer, fagansvarlig og eier av NOMAS.

I Norge er det nå kun to skoler som utdanner massører som tilfredstiller våre strenge fagkrav, sier styreleder i forbundet Vivi Ann Waggestad.
I et hav av useriøse aktører så skal brukere av massasjeterapi være sikker på at medlemmer av Norges Massasjeforbund har de høyeste kompetansekravene og er de best utdannede massørene, forteller hun.

Som et av våre medlemmer nylig skrev i et innlegg så er høye fagkrav er ikke bare viktig for å kunne møte morgendagens helseutfordringer, men også for å kvalitetssikre medlemmene og framheve seriøsitet i en bransje som dessverre er preget av mye humbug og stigmatisering.
Å velge terapeuter godkjent av Norges Massasjeforbund, er like mye en forventning om kvalitet, som et verdivalg.

Sissel Thoen eier og fagansvarlig ved nystartede NOMAS, forteller at målsettingen for skolen er å videreføre kunnskapen lærerstaben har fra til sammen over 60 år innen fagfeltet. Det er viktig kunnskap og teknikker som ikke har blitt undervist i tidligere, som nå vil bli tilbudt massører, massasjeterapeuter og de uten forkunnskaper innen fagfeltet. Hun forteller at skolen har som målsetting å utdanne de dyktigste klassiske massører i Norge, og utenfor Norges grenser. Man skal kunne kjenne igjen NOMAS massasjen gjennom den tilpassede behandlingen hver enkelt klient mottar. At den er spesifikk, at man blir testet, får en grundig anamnese, søken etter årsak og ikke kun symptombehandling.

Sissel mener at kiropraktorer, naprapater, leger og fysioterapeuter får undervise i sine fagfelt, men ikke i praktisk massasje. NOMAS sine studenter skal ikke bli «Ostekironaprassør», men rendyrkede massører hvor også «gammel glemt kunnskap» blir hentet frem.Hun ønsker at NOMAS skolen skal bli ledende innen fagfeltet og være unik.
Den nystartede skolen ønsker studenter velkomne fra 4. februar.

Mer informasjon om studiet og skolen finnes her: https://www.nomasskolen.no/

Om oss

Norges Massasjeforbund er det største særforbundet for massører og massasjeterapeuter som jobber med helserettet behandling og massasjeterapi i Norge. Vi ble etablert i 1995 og har over 450 medlemmer.