Mat-NorgeMat-Norge

Snarkjøp Gruppen gjør det enkelt og morsomt å jobbe med matsvinn!

«Vi har et klart mål om å bidra til at Snarkjøp gruppen innen 2030 skal halvere matsvinn, gjennom tett og godt samarbeid med våre mange dyktige Snarkjøp-butikker» sier Snarkjøp ledelsen. Det skal være enkelt, morsomt og spennende for våre kunder, men også for ansatte i butikkene.

(f.v Per Eivind Vik, Snarkjøp, Hans Olav Bakås, Mat-Norge, Geir Inge Vik, Snarkjøp)

Snarkjøp gruppen har valgt Mat-Norge sin løsning for matsvinn. Denne løsningen er bygget som ett konsept for salg av forundringsposer med mat, hvor det er ingen reservasjon, slik at kunden bare kan komme innom eller dra med seg ett par når de er ute og handler. Posene har en verdi av 250-300 kroner med kort holdbarhetsdato, som
blir solgt til kun 99 kroner.

(Visning av Mat-Norge sin dynamisk nettside for Forundringsposer)

Med denne løsningen kan kunden enkelt følge med hvor mange «forundringsposer» som er tilgjengelig til enhver tid, dette via butikken sin Facebook eller hjemmeside. Her slipper kunden å måtte laste ned app, eller gjøre noe form for reservasjon og betaling på forhånd. Dette er uten tvil den enkleste løsningen på markedet, i tillegg spennende og morsomt for kunden.

Enkelt blir det også for butikken. Tradisjonelt bruker ansatte mye tid i butikken med å prise ned varer, markedsføre tilbud på enkeltvarer, og i tillegg mange arbeidstimer blir brukt til å legge inn og fjerne tilbudene manuelt fra kasser, apper og andre systemer. Mat-Norge sin løsning automatiserer alt. Det vil si Forundringsposen skannes gjennom kassen og oppdaterer løpende antall tilgjengelige forundringsposer på butikken sin Facebook eller hjemmeside.

Denne mat-svinn-løsningen vil bli å finne i de høyteknologiske «Snarkjøp 24» butikkene, men vil også bli tilgjengelig for de tradisjonelle Snarkjøp butikkene.

Mat-Norge er stolt over at Snarkjøp Gruppen har valgt vår løsning, ekstra hyggelig at de deler vår interesse og visjon om teknologisk utvikling, ikke minst at teknologien skal være enkelt for både kunder og ansatte i butikken. I tillegg er miljø, og derav FN ́s bærekraftsmål en av våre viktigste drivere når det gjelder vårt utviklingsarbeid.

(hentet fra FN sambandets nettsider)

(Visning av Mat-Norge sin dynamisk nettside for Forundringsposer)
(hentet fra FN sambandets nettsider)

Ledende norsk teknologiselskap av effektiv automasjon og butikkstyring. Teknologi som sikrer gode kunde-brukeropplevelser i alle aldersgrupper, og gjør det enkelt og kostnadseffektivt for butikk og ansatte.

Om Snarkjøp:

Snarkjøp er en landsdekkende kjede for små- og mindre dagligvarebutikker som tilpasser seg sitt lokalmarked i hver enkelt butikk.

Stolt ordfører klippet båndet ved åpning av den høyteknologiske Nærbutikken Øygardsgrend!25.10.2021 15:07:13 CEST | Pressemelding

Ordfører i Nore og Uvdal Jan Gaute Bjerke, kjededirektør Kjetil Flåterud fra Kjøpmannshuset i NorgesGruppen og Hallvard Christenson fra Merkur-Programmet, som er en del av Kommunal- og moderniseringsdepartementet, holdt alle engasjerende taler om innovasjon og utvikling i forbindelse med offisiell åpning og overgang til høyteknologisk butikk, torsdag 21.oktober. Nore og Uvdal kommune var alt på 1900-tallet et sted for innovasjon og utvikling, og med satsningen i Nærbutikken Øygardsgrend markerer nok en gang kommunen seg på kartet når det gjelder innovasjon og teknologisk utvikling. Nærbutikken Øygardsgrend har vært en familiedrevet butikk i mange år, hvor Jorunn Andersen sammen med sine folk har investert og utviklet butikken over flere perioder. For noen år siden ble det blant annet bygd et flott og majestetisk bygg som rommer butikk, kafé og restaurant, hvor siste utviklingen er høyteknologisk butikk. Dette gjør at området befester sin posisjon som en «opplevelse destinasjon». Merkev

10.mai åpnet vi den tiende høyteknologiske dagligvarebutikken i Norge!19.5.2021 10:44:06 CEST | Pressemelding

Nasjonalt prosjekt sammen med Merkur-programmet Kommunal- og moderniseringsdepartementets en suksess! Teknologien, som var ledende ifb med prosjektet som ble kjørt sammen med det statlige Merkur-program for butikkutvikling i distrikts Norge, er utviklet av norske Mat-Norge. Mat-Norge jobber med butikkjeder i hele Norge, også i byer, og har nå 10 butikker i full drift på sin teknologi. Det betyr at Mat-Norge sin teknologi også finnes i butikker som ikke går inn under det statlige Merkur-programmet. Piloten sammen med det statlige Merkur-program - Dette er et veldig kult prosjekt, som viser at gjennom å tenke nytt og bruke ny teknologi kan man skape en ny bærekraftig utvikling for dagligvarehandelen, både i Distrikts-Norge, men også i byene. - Dette er en innovasjon flere ønsker å være med på. Vi har alt fått henvendelser fra andre virksomheter i Europa. Bruk av denne type teknologi er tvingende nødvendig for dagligvarehandelen, og det er ekstra motiverende det gode samarbeide vi har sam