SJ Norge innfører bonuspoeng på togreiser

Når SJ Norge mandag 8. juni tar over de syv strekningene Nordlandsbanen, Dovrebanen, Rørosbanen, Raumabanen, Trønderbanen, Meråkerbanen og Saltenpendelen, vil man kunne opparbeide bonuspoeng på togreiser.

For å få poeng må man kjøpe billettene på SJ Norge sine nettsider eller i appen.

– Vi ønsker at flere skal ta tog, og da er det helt naturlig å benytte seg av denne type incentiver, sier kommersiell i direktør i SJ Norge, Lena Angela Nesteby som mener det er på høy tide at noe slikt innføres også i Norge.

– Bonusprogram har åpenbart fungert godt i utlandet – ikke minst for flyselskapene. I Sverige har man hatt suksess med dette i flere år, og vi føler oss helt trygge på at dette kommer til å bli tatt godt i mot av de reisende.

Rent praktisk vil det fungere på samme måte som flyselskapenes bonusprogrammer. De reisende får kun poeng for reisene de gjennomfører hvis de er bestilt på SJ.no eller i appen. De opparbeidede poengene kan brukes på rabatter, kundefordeler, små oppmerksomheter og etterhvert vil man kunne bruke de på å bestille nye reiser.

– Er du nytt medlem i SJ Prio får du en håndfull poeng fra start, og er man en hyppig togreisende vil man raskt kunne være godt i gang med oppsamlingen.

Gratis

Hun forteller videre at det ikke koster noe å bli SJ Prio-medlem, og det eneste man trenger å gjøre for å få utbytte av medlemskapet, er å oppgi SJ Prio-nummeret, eller være logget inn på Min side på sj.no, når man bestiller billetten.

SJ Prio er et skandinavisk fordelsprogram, og vil etterhvert gi norske medlemmer mulighet for opptjening også på reiser med SJ i Sverige og Danmark.

– Dette kommer til å bli en suksess, og er en flott nyhet å kunne presentere til de reisende, avslutter Nesteby

Åpner for å donere verdien av bonuspoengen

Nesteby kan også fortelle at det etterhvert vil bli mulig å donere poengene til et veldedig formål, og at SJ Norge i fremtiden vil be om innspill fra de reisende om hva verdien av bonuspoengene skal gå til. Hun håper dette vil kunne skape engasjement blant de reisende.

– Folk er engasjert i samfunnet, og vi ønsker å være en del av dette engasjementet!

Les mer her:

Raumabanen. Foto Leif Olestad