Shaun Bartlett er ute med singelen "The Rising"

Den hardtarbeidende norsk-britiske artisten, produsenten og labelmanageren Shaun Bartlett er ute med singelen "The Rising" i dag, som er første singel fra hans kommende album "Roots and Veins" som slippes 12.03.21.

Hør "The Rising" her

The Rising er et behagelig laidback spor, budbringer av kun gode vibber og verdt ventetiden for de som har ventet tålmodig siden forrige album Green Means Walk Red Means Run (2014). Det fengende nylonstrenger-riffet kombinert med Bartletts øre for melodier og øye for lyriske detaljer inviterer lytteren til å bli med på hele turen fra første sekund. Låtas filosofi om å ikke gi opp når ting ikke går som planlagt er noe artisten lever etter selv. Albumet “Roots and Veins” slippes nemlig sammen med en film som ble til på en langtur i fjellheimen i sommer.

Da covid-19 entret scenen sammen med alle avbestillingene, pakket Shaun ryggsekken og satte kursen mot fjellet der han la opp en rute og spilte inn filmen. Omgitt av et naturskjønt bakteppe av fjelltopper og åpne landskap følger vi Shaun i en måned i villmarken med låtene fra albumet som soundtrack, og vi får et større bilde av dybden i og mellom linjene på plata. Akkurat som naturen som inspirerer musikken og tekstene hans, skjer det mer kompliserte ting under all den overbevisende og innbydende enkelheten. Naturen har alltid spilt en stor rolle i denne låtskriverens, nå filmdebutantens liv.

Last ned WAV, metadata og bilder her

Shaun Bartlett har siden solodebuten i 2006 vært listet med flere singler på NRK P1, NRK P3 og P4 for å nevne noen. Han har vært special guest for Leonard Cohen og opptrådt på flere nasjonale TV-programmer, samt laget musikk for prisbelønte filmer og serier, som Emmy-vinneren Eyewitness med sangen "Savior Unknown" som nå har over 800.000 streams på Spotify.

Shaun Bartlett driver sitt eget plateselskap Red Means Run og samarbeider med Drabant Music om promotion og marketing.

Jeg tror ikke på sjangere, jeg tror på musikk som har et punkt hvor du treffer et annet menneske. (Ole Paus)

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, Ingrid Lovise, Trang Fødsel, Zuma, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders og 4ETG.

Følg pressemeldinger fra Drabant Music

Siste pressemeldinger fra Drabant Music

"Verden brenner" synger Michael Krohn – ute nå!2.7.2021 08:56:30 CEST | Pressemelding

"Verden Brenner" er den nye singelen til Michael Krohn. En fengende sommerlåt som markerer starten på juli måned og sommeren 2021. Han slår som vanlig til med sterke riff, fengende melodier og direkte tekster. Hør låten HER - "Hallo folkens. Her kommer sommerens gladlåt til å høre på når sola skinner og det er godt og varmt i været. Framført av meg og mitt faste backingband The Burning Flames Of Fire. Innspilt i Bratcave Studio og mikset av den australske produsenten Stan "Dingo" Vation, så her er det bare å lene seg tilbake i fluktstolen og nyte. Og med det ønsker jeg dere alle en herlig ferie og en lysende framtid. Svett hilsen fra Michael." Det er få personligheter som Michael Krohn i norsk rockehistorie. Siden han hamret løs på trommene for Kjøtt på tidlig 80-tallet, til han få år senere dannet Raga Rockers, har Krohn vært helt sentral for norsk rock. I nyere tid har han også har gått veien som soloartist, og i dag er låta "Verden Brenner" ute. Dropbox med wav, bilder, coverart osv