Selected Temptations er ute med «Purple Woods»

Foto: Emilie Eriksen

Selected Temptation er et nytt samarbeidsprosjekt fra bestående av artisten Mark Lean (Marius Koss), og produsentene BlueC (Adrian Tønnesen) og Fred Tâter (Fredrik Sæterdal).

Den første singelen, «Purple Woods», er ute i dag, og er unik i sin stil som befinner seg innenfor neo-soul-jazz-segmentet. Singelen kan høres her.

Mark Lean er vokalist, produsent og frontfigur. Han har hentet inspirasjon til musikken sin fra det urbane i Brooklyn i New York hvor han tilbrakte tre år og utviklet musikken sin i samarbeid med noen av de største produsentene innenfor sjangeren der. BlueC er produsent med spesiell kompetanse på piano. Han har hentet mye inspirasjon fra da han studerte på Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA) som klassisk pianist og produsent. Fred Tâter er produsent og utviklet mye av sin kompetanse da han studerte på New Zealand.

Sangen utgis av plateselskapet Red 'Lephnt. Kontaktperson er Red 'Lephnts CEO Emilie Eriksen: us@redlephnt.com.

Foto: Emilie Eriksen
Singelcover for «Purple Woods»

Jeg tror ikke på sjangere, jeg tror på musikk som har et punkt hvor du treffer et annet menneske. (Ole Paus)

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, Ingrid Lovise, Trang Fødsel, Zuma, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders og 4ETG.

Følg pressemeldinger fra Drabant Music

Siste pressemeldinger fra Drabant Music

CC Cowboys feirer turnéstart med slipp av ny låt!18.6.2021 09:23:26 CEST | Pressemelding

Nå slår de til igjen! CC Cowboys slipper ny singel i dag. Beskjeden er klar og tydelig i tittelen «Lykken er å ha noe å se frem til». Dette er en låt om forventninger og viktigheten av å holde fast i det som ofte er halve gleden, om ikke mer. Hør låta HER. - "Det er ideen om at man ikke blåser av alt kruttet i ett smell, men holder fast ved nedtellingen mot noe som skal komme eller skje. Det er kanskje noe vi har lært oss til fra vi var barn og som fortsatt holder oss på tå hev og flytende" – CC Cowboys Det er ikke lenge siden vi sist hørte fra gjengen i CC Cowboys. I oktober i 2020 feiret de nemlig sine utrolige 30 år i norsk musikkbransje med albumet «Elsket for alltid». Med alt fra «Harry» til «Kom deg løs» har CC Cowboys skapt norsk musikkhistorie gang på gang siden 1990. Derfor var 2020 ekstra spesielt. CC Cowboys har siden starten vært en oppvisning i utholdenhet, kontinuitet, arbeidsvilje, og spilleglede. Denne låta vitner ikke om noe annet – en herlig fengende låt i sann CC-sti