Schibsted Delivery

Schibsted ansetter ny prosjektdirektør

Hans Kristian Hallén-Hasaas blir prosjektdirektør for Schibsted Ecommerce & Distribution, som står bak blant annet Helthjem og Morgenlevering.
BOOMERANG: Hans Kristian Hallén-Hasaas har jobbet i Schibsted før. Foto: Schibsted Ecommerce & Distribution.

Schibsteds Ecommerce & Distribution-divisjon styrker laget med Hans Kristian Hallén-Hasaas. 39-åringen fra Asker går inn i rollen som prosjektdirektør, hvor han skal ha et overordnet ansvar for samarbeid på tvers av selskaper som Helthjem, Morgenlevering, Distribution Innovation og Schibsted Distribusjon.

- Ecommerce & Distribution har hatt en fantastisk utvikling de siste årene. Jeg ser frem til å jobbe et sted hvor innovasjon og nye forretningsmodeller er en del av hverdagen. Dette blir utrolig spennende, sier Hallén-Hasaas.

“Boomerang”
Hallén-Hasaas er utdannet siviløkonom fra Handelshøyskolen BI med spesialisering i Logistics, Supply Chain & Networks.

Han kommer senest fra stillingen som administrerende direktør i Forlagssentralen AS, og har tidligere hatt ulike roller innen forretningsutvikling og virksomhetsstyring i Posten Bring. Han har også vært med på å bygge opp vekstraketten Helthjem, som er et av selskapene i Schibsted Ecommerce & Distribution.

- Vi er veldig glad for å få Hans Kristian tilbake, han har rett kompetanse og tyngde for å håndtere viktige oppgaver og er rett og slett en som kan gå rett inn i teamet og måten vi tenker på. Han er sterk, klartenkende og dyktig i faget sitt, sier administrerende direktør i Schibsted Ecommerce & Distribution, Cathrine Laksfoss.

Sterk vekst
Flere av Schibsted-divisjonens selskaper har hatt en enorm vekst de siste årene.

Helthjem Netthandel og Morgenlevering, leverer alt fra pakker, aviser og mat, omsatte for like i underkant av én milliard kroner i 2021, kun få år etter oppstart.

I fjor ble det levert over 16 millioner pakker helt hjem til folk over hele landet, og totalt omsatte divisjonen samlet for like i underkant av to milliarder kroner. Distribusjonen skjer i samarbeid mellom Amedia, PolarisMedia og Schibsted som til sammen har et landsdekkende nettverk.

- Det har vært en utrolig vekstreise, og vi er stolt av at så mange bruker oss hver eneste dag. Så er det litt mer krevende tider nå, som for de fleste, men vi har lagt en klar vekststrategi videre - med et mål om å gjøre handel og spesielt gjenbruk enda enklere for folk. Nå ser vi frem til å sette i gang de gode planene vi har, sier Laksfoss.

Bilder

Om Schibsted Delivery

Schibsted Delivery

Følg pressemeldinger fra Schibsted Delivery

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Schibsted Delivery på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Schibsted Delivery