Release

Sandefjord Fotball døper stadion Release Arena – ny sponsoravtale med grønt mobilselskap

(Sandefjord, 5. mai 2021) Mobilselskapet Release blir ny sponsor for Sandefjord Fotball, og arenaen til eliteserielaget får nytt navn. Heretter skal Sandefjord Fotball spille på Release Arena.
F.v. Espen Bugge Pettersen i Sandefjord Fotball og Øistein Eriksen i Release.

Release og Sandefjord Fotball startet dialogen allerede i fjor, og denne uken er platinumavtalen og navnebyttet på arenaen et faktum.

– Sandefjord Fotball er svært fornøyd med å inngå et samarbeid med Release som ny stadionsponsor fra 2021. Avtalen gir oss god og langsiktig verdi med mange mulige synergier. Samtidig er vi stolte av å få en aktør med sterke lokale røtter til å bekle stadionnavnet, sier Espen Bugge Pettersen, daglig leder i Sandefjord Fotball.

– Dette er en merkedag for oss. Sandefjord Fotball og Release har det til felles at begge har store ambisjoner, velutviklet konkurranseinstinkt og vi mener alvor med vårt fokus på bærekraft, sier en glad Release-sjef Øistein Eriksen.

Sandefjordselskapet Release startet opp sommeren 2020. Det grønne mobilselskapet kjøper inn, fornyer, selger og leier ut brukte mobiler, med eller uten abonnement. Release er også garantisten for at mobiler får et langt liv, og at innholdet resirkuleres på riktig måte når telefonen er slitt ut.

– Vi ønsker å være en lokal kraft og dette er en langsiktig avtale for begge parter. Nå skal vi blant annet forsyne klubben med grønne mobiler, sier Eriksen.

Det betyr at Sandefjord-spillerne også tar en offensiv rolle i kampen mot sløsing av klodens ressurser, ved å leie brukte mobiler fra Release.

– Vi er begge underdogs og vil opp og fram i konkurranse med større aktører. Vi gleder oss over et spennende samarbeid både i år og i årene som kommer, kommenterer Bugge Pettersen.

Fakta om Release AS

• Release AS har sitt hovedkontor i Sandefjord, og er per 1. mai 2021 30 ansatte.
• Øistein Eriksen er selskapets administrerende direktør og styreleder.
• Release kjøper, oppgraderer, selger og leier ut brukte mobiler.
• Selskapet tilbyr også abonnement med Telenor-dekning, både til privatkunder og bedrift.
• Release har egen utsalgsbutikk i Sandefjord, og eget verksted der mobiler oppgraderes og sorteres.

Øistein Eriksen, adm. dir., Release, tlf. +47 408 58 500
Espen Bugge Pettersen, daglig leder, Sandefjord Fotball, tlf. +47 922 91 649

F.v. Espen Bugge Pettersen i Sandefjord Fotball og Øistein Eriksen i Release.
F.v. Espen Bugge Pettersen, Øistein Eriksen og Hans Erik Ødegaard.
Espen Bugge Pettersen, daglig leder i Sandefjord Fotball.
Øistein Eriksen på Release Arena.

Om Release

Release
Aagaardsplass 2
3211 Sandefjord

+47 904 31 000https://release.no/

Følg pressemeldinger fra Release

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Release på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Release

Release kjøper kjent butikkjede for å tilby salg og reparasjon av brukte mobiltelefoner i Norge og Sverige22.3.2022 13:03:44 CET | Pressemelding

(Sandefjord, 22. mars 2022) Gjenbruks- og mobilselskapet Release inngår avtale med Matera Retail Group AB om å kjøpe 100 % av Teknikmagasinet med totalt 65 butikker i Norge og Sverige, for å selge og reparere brukte mobiltelefoner der folk ferdes. Etterspørselen etter brukte mobiltelefoner er sterkt økende i mange land, og retten til å få varer reparert gjelder også mobilen. Med dette oppkjøpet vokser Release-konsernet til omsetning NOK 460 millioner og 545 ansatte.