
Lene Gjestad Briseid går fra PepsiCo til Release: Skal få nordmenn til å tenke nytt og velge brukt

– Nå er det ikke lenger brusflaskene, men de brukte mobiltelefonene som skal pantes, sier Briseid.
Hun kom fra stillingen som markeds- og innovasjonsansvarlig i PepsiCo til den nyopprettede stillingen som markedsdirektør i Release 16. august. Release rendyrker gjenbruk ogtar vare på jordens ressurser ved å kjøpe, selge og leie ut brukte mobiler og billige abonnement.
– Ambisjonen min er å gjøre brukt mobil til det naturlige førstevalget for norske forbrukerne, inkludert bedrifter og offentlige virksomheter, sier Lene. På denne måten kan vi alle bidra til å redusere totalt forbruk av elektronikk som per dags dato ikke er bærekraftig.
Skal få opp gjenbruksgraden
Hun var med å lede den mest suksessfulle sukkerfri-strategien i hele PepsiCo, som gjør at Norge er et av få land der Pepsi Max har gått forbi Coca Cola i markedsandel. Nå ser hun fram til å bruke sin erfaring fra fast moving consumer markedet til å få gjenbruk på dagsorden innenfor mobiltelefoner.
– Vi skal øke gjenbruksgraden i den norske mobilparken. Vi må gjøre folk trygge på å kjøpe brukt og ta bort fordommene til bruktmobil, sier Brisieid.
Øistein Eriksen, administrerende direktør i Release, er svært fornøyd med å få den erfarne markedstoppen med på laget.
– Lene bringer med seg en helt unik kompetanse i merkevarebygging og innovasjon, og skal lede kommunikasjonsarbeidet hos Release, slik at vi posisjonerer oss tydelig som det grønne mobilselskapet. Sammen skal vi få folk til å tenke nytt og velge brukt, sier Eriksen.
Kontakter
Øistein EriksenAdministrerende direktør i Release
Tel:408 58 500oistein.eriksen@release.noLene Lene Gjestad BriseidKommunikasjonsdirektør i Release
Tel:928 12 400lene.briseid@release.noBilder

Om Release
Release er det grønne mobilselskapet. Vi tar vare på jordens ressurser ved å kjøpe, selge og leie ut brukte mobiler, og tilbyr billige abonnement til alle som vil støtte vår kamp mot sløsing.
Følg pressemeldinger fra Release
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Release på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Release
Verdane investerer i gjenbruksselskapet Release7.10.2022 10:48:30 CEST | Pressemelding
Release er ledende innen salg av brukte mobiltelefoner i Norge, et marked som vokser raskere enn salget av nye. Nå får selskapet vekstinvestoren Verdane med på laget, som fra før jobber med gjenbruksselskaper som AsGoodAsNew, momox og Swappie. Sammen skal de gi enda flere forbrukere et bærekraftig alternativ til å kjøpe ny mobiltelefon, og redusere mengden elektronisk avfall.
Release kjøper kjent butikkjede for å tilby salg og reparasjon av brukte mobiltelefoner i Norge og Sverige22.3.2022 13:03:44 CET | Pressemelding
(Sandefjord, 22. mars 2022) Gjenbruks- og mobilselskapet Release inngår avtale med Matera Retail Group AB om å kjøpe 100 % av Teknikmagasinet med totalt 65 butikker i Norge og Sverige, for å selge og reparere brukte mobiltelefoner der folk ferdes. Etterspørselen etter brukte mobiltelefoner er sterkt økende i mange land, og retten til å få varer reparert gjelder også mobilen. Med dette oppkjøpet vokser Release-konsernet til omsetning NOK 460 millioner og 545 ansatte.
Sandefjord Fotball døper stadion Release Arena – ny sponsoravtale med grønt mobilselskap5.5.2021 11:35:17 CEST | Pressemelding
(Sandefjord, 5. mai 2021) Mobilselskapet Release blir ny sponsor for Sandefjord Fotball, og arenaen til eliteserielaget får nytt navn. Heretter skal Sandefjord Fotball spille på Release Arena.
Unge er mest positive til å kjøpe brukt mobil8.12.2020 07:30:00 CET | Pressemelding
En ny undersøkelse viser at 4 av 10 under 30 år synes det er greit å kjøpe brukt mobiltelefon. – Unge er langt mer positive til å kjøpe brukt mobil enn godt voksne, sier Øistein Eriksen i Release.
Mer enn 1 av 3 påvirkes av mobiltester i media30.11.2020 07:50:00 CET | Pressemelding
En ny undersøkelse viser at massemediene, venner og butikker er kildene vi støtter oss til når vi trenger råd om mobilkjøp.