Ruben Søgaard blir SVP for salg i Schibsted Nordic Marketplaces

Etter seks år i rollen som kommersiell direktør i FINN, går Ruben Søgaard over i en nyopprettet rolle som leder for salg i Schibsted Nordic Marketplaces.
Ruben Søgaard, SVP for Schibsted Nordic Marketplaces. Foto: Caroline Roka/FINN

Leder for de nordiske markedsplassene

Endringen betyr at Søgaard skal lede salgsfunksjonen for alle de nordiske markedsplassene i Schibsted, som foruten FINN består av svenske Blocket, finske Tori og Oikotie og danske Bilbasen og DBA. Til sammen utgjør disse seks virksomhetene Schibsted Nordic Marketplaces.

Under Søgaards ledelse vil ambisjonen være å bygge en enda sterkere salgskultur og å utvikle salgsorganisasjonen på tvers av de nordiske markedsplassene. Et tettere samarbeid over landegrensene vil også bety en samling og styrking av kompetansen innen de ulike bransjene. Ruben Søgaard gleder seg til å ta på seg nye oppgaver og utfordringer i Nordic Marketplaces.

- Jeg ser virkelig frem til å jobbe med alle de strålende menneskene over hele Norden, når vi nå tar fatt på denne neste etappen av reisen vår. Å samarbeide på tvers av land vil bidra til at vi fortsetter å heve nivået for å levere verdi til våre profesjonelle kunder, så vel som våre private brukere, sier Søgaard.

Ny nordisk retning

På kort sikt vil de ulike markedsplassene selge produktene de selger i dag og fortsette arbeidet for de sterke merkevarene i hvert marked.

-  Over tid vil sannsynligvis enkelte produkter og forretningsmodeller harmoniseres på tvers av Norden og da gir dette grepet oss kraft til å ta nye produkter effektivt ut til et nordisk marked i takt med at vi utvikler vår kompetanse, evner og kapasitet, forteller leder for Nordic Marketplaces, Christian Printzell Halvorsen.

- Jeg er utrolig glad for å ha Ruben som en del av markedsplassenes ledergruppe. Jeg kjenner ham som en utmerket leder med stort fokus på våre profesjonelle kunder. Jeg er sikker på at vi under hans ledelse vil bygge en enda sterkere salgskultur på tvers av alle de nordiske markedsplassene, sier Printzell Halvorsen.

Ruben Søgaard vil fortsatt være en del av ledergruppen Schibsted Marketing Services, og gjennom det sikre forbindelsen med den bredere salgsorganisasjonen i Schibsted.

Ruben Søgaard, SVP for Schibsted Nordic Marketplaces. Foto: Caroline Roka/FINN
Christian Prinzell Halvorsen, EVP i Schibsted Nordic Marketplaces. Foto: Caroline Roka/FINN