RiksTV med ny fiberavtale i Halden

TV-distributøren RiksTV fortsetter å signere avtaler med fiber-selskaper over hele landet. RiksTV og GP Dataservice i Halden er nå blitt enige om at det er RiksTV som skal levere TV-tjenestene til selskapets bredbåndskunder
Adm. dir. Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV (til høyre) har nå sikret seg fiberavtale i Halden. Dermed fortsetter RiksTV å skrive avtaler med fiberleverandører landet rundt. Til venstre daglig leder Atle Rustad i GP Dataservice i Halden.

Totalt dreier det seg i dag om et par tusen bredbåndskunder som nå kan få TV-tjenester via fibernettet i Halden-området.

- Vi har for tiden en fantastisk utvikling på fibersalget over store deler av Norge. Hittil i 2019 har vi tredoblet antall abonnenter over fiber sammenlignet med samme periode i 2018. Denne utviklingen går langt bedre enn hva vi turte å håpe på, sier administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

I år har RiksTV blant annet gjort fiber-avtaler med kraftlagene InfraNord og Luostejok i Finnmark. Også avtalen med Hvaler Bredbånd ble klar før sommeren. Nå er man på vei mot nye fiber-rekorder, med blant annet avtalen i Halden.

- Det har vært høy fart på inngåelser av avtaler med fiber-leverandører i første halvdel av 2019. Det blir like høyt tempo i den siste halvdelen av inneværende år, sier Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

TV-distributøren RiksTV har også avtale med HomeNet, OBOS OpenNet, Lynet Internett, Blix Solutions og ATMCom.

- Stadig flere fiberleverandører tar nå kontakt med oss da de og kundene ønsker våre TV- og underholdningstjenester. Det setter vi stor pris på og vi er stadig på jakt etter flere partnere som ønsker å tilby sine kunder økt valgfrihet, forteller Jérôme Franck-Sætervoll.

Slik forklarer Franck-Sætervoll bakgrunnen for veksten.

- Veksten skyldes flere faktorer. Foruten at vi har et godt TV-produkt ser vi at vi er attraktive som partnere da vi ikke konkurrerer med fiberselskapenes kjernevirksomhet, men tilbyr en tjeneste som gjør at de kan øke sin inntjening på den. Videre at vi gjennom bakkenettet tilfører en ekstra verdi ovenfor deres kunder, som da kan ha RiksTV hjemme via bakkenettet eller fiber, og via bakkenettet eller fiber i fritidsboligen. Med andre ord større grad av tilgjengelighet. Dette er også en fordel for fiberpartnerne som både kan tilby et TV-produkt med større bruksområde, og få tilgang til en RiksTV-kundebase som vi sammen kan videreutvikle, sier Jérôme Franck-Sætervoll.

Med avtalen med GP Dataservice i Halden styrker RiksTV seg i Østfold.

- Dette er en viktig avtale som gjør oss enda sterkere i Østfold. RiksTV begynner å bli sterke i fibernett over store deler av landet, konkluderer Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

TV-distributøren RiksTV ble etablert i 2005 for å satse på det digitale bakkenettet. Nå satser RiksTV på internett, fiber og digitalt bakkenett.

- Vi blir mer og mer uavhengig av distribusjonsform. Vi leverer de beste TV- og underholdningstjenestene totalt uavhengig av form for distribusjon. Folk er først og fremst opptatt av innholdet, ikke selve distribusjonsmåten, sier Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

Daglig leder Atle Rustad i GP Dataservice i Halden er fornøyd med å ha fått RiksTV med på laget.

- Dette er en avtale som gir våre kunder en mulighet til å få de beste kanalene og tjenestene innen TV-underholdning til en konkurransedyktig pris, sier daglig leder Atle Rustad i GP Dataservice.