RiksTV inngår samarbeidsavtaler i Finnmark

RiksTV blir nå tilgjengelig via fiber i Finnmark og inngår avtaler med InfraNord og Luostejok.
Direktør for forretningsutvikling og teknologi hos RiksTV, Christopher Knudsen (til venstre), gleder seg til å samarbeide med kraftlagene InfraNord og Luostejok i Finnmark. Her sammen med administrasjonssjef Lars Storelv i Luostejok Kraftlag.

Luostejok Kraftlag SA og InfraNord i Finnmark ønsker nå å tilby sine kunder TV-tjenester fra RiksTV. Det betyr at RiksTV blir innholdsleverandør av TV-tjenester i kraftselskapenes fiberdistribusjon. Selskapene har til nå hatt TV-avtale med HomeBase fra Get.

- Vi er stolte av samarbeidet og muligheten til å levere underholdningstjenester til nye kunder i Finnmark. I disse dager jobber vi intensivt for å sørge for en god overgang til oss, og har tett dialog med partnerne. Vi skal levere en moderne TV-tjeneste med høy kvalitet, som jeg er trygg på at kundene skal bli fornøyde med, sier Christopher Knudsen, direktør for forretningsutvikling og teknologi hos RiksTV.

Allerede fra juni 2019 kan InfraNord og Luostejok levere underholdningstjenester fra RiksTV til sine fiberkunder.

- Vi er glade for at vi har fått til en god avtale med RiksTV. Dette vil gi våre kunder et svært godt TV-tilbud. RiksTV tilbyr kundene valgfrihet i størrelse på TV-pakkene. De kan velge mellom mindre TV-pakker til komplette løsninger. Våre kunder har all grunn til å være fornøyde, sier Lars Storelv, administrasjonssjef i Luostejok Kraftlag.

Avtalen med Get vil derfor avsluttes sensommeren 2019, og kundene vil få tilsendt en ny TV-dekoder fra RiksTV.

- RiksTV er opptatt av vår lokale profil og i stand til å ivareta denne. Vi jobber tett sammen med RiksTV for at kundene våre skal få gode tjenester på TV og at overgangen til RiksTV blir bra, sier Lars Storelv i Luostejok Kraftlag.

- Sammen ønsker vi å gi kundene til InfraNord og Luostejok et komplett tilbud av tradisjonell TV og strømming. RiksTV har alle de norske og de største internasjonale kanalene, i tillegg til et rikt utvalg av sportskanaler fra TV 2, Eurosport og Viasport, sier Christopher Knudsen i RiksTV.

Kunder som får TV fra RiksTV via InfraNord og Luostejoks fiber, kan også få TV i fritidsbolig, båt eller campingvogn via bakkenettet inkludert i RiksTV-abonnementet.

- Dette gir kundene stor fleksibilitet og valgfrihet. RiksTV ønsker å levere TV og er ikke i konkurranse med InfraNord og Luostejok på internett. Derfor er dette et spennende partnerskap som ønsker å gi kundene valgfrihet og den mest fleksible løsningen, sier Jonas Johnsen i InfraNord.

Kontakt:

Direktør for forretningsutvikling og teknologi, Christopher Knudsen, i RiksTV: 95 02 13 05 / christopher.knudsen@rikstv.no.
Administrasjonssjef Lars Storelv i Luostejok Kraftlag: 992 37 236 /lars@lksa.no.
Daglig leder Jonas Johnsen InfraNord: 951 37 096 / jonas@rksa.no.

Daglig leder Jonas Johnsen i InfraNord ser frem til samspill med RiksTV.