Rekordmange norske klubber deltar på World Girls' Ice Hockey Weekend

I helgen arrangeres det jenteskøytedager over hele verden, og engasjementet blant norske klubber er større enn noen gang.

8.-9. oktober er det duket for årets World Girls' Ice Hockey Weekend, et verdensomspennende initiativ fra det internasjonale ishockeyforbundet for å sette jentene i fokus.

- Selv om jentehockey er i stor vekst, både internasjonalt og nasjonalt, så ønsker vi flere nye jenter inn i idretten vår. Derfor handler denne helgen om å gi så mange nye jenter som mulig mulighet til å prøve ut ishockey i praksis på en enkel og morsom måte, forteller sportssjef i Norges Ishockeyforbund Petter Salsten til hockey.no.

Hele 15 norske klubber har planlagt å arrangere jenteskøytedag førstkommende helg, mens ytterligere seks klubber vil avholde sine arrangement senere i høst/vinter. Vi håper fortsatt at enda flere vil hive seg på, og oppdaterer oversikten på hockey.no fortløpende etterhvert som flere klubber tar kontakt.

Se oversikten under over hvem som arrangerer når, og klikk på lenkene for å lese mer om hvert enkelt arrangement.

Ta gjerne kontakt med aktuell klubb for å avtale besøk til å lage reportasjer, gjøre intervjuer o.l.

Fredag 7. oktober:
Haugesund