Tindra

Rapper fra Gjøvik konkurrerer mot TIX i kategorien beste musikkvideo.

Rapperen Vickis nyeste musikkvideo #YouToo har blitt plukket ut til den prestisjefylte kortfilmfestivalen i Grimstad. Festivalen går av stabelen 9.-13. juni og videoen er et av mange bidrag som kan stikke av med den gjeve prisen "Gullstolen for beste norske musikkvideo" for 2021.

En kald vinterdag i januar satte man i gang en musikkvideoproduksjon midt i sentrum av Gjøvik, nærmere bestemt på Samfundet. Artisten Vicki samlet både drag queens, torturredskaper og en filmregissør fra Fredrikstad for å lage det visuelle uttrykket til låten "#YouToo".

Lite visste de at tre måneder senere skulle nettopp denne videoen bli nominert til "beste norske musikkvideo i en av landets største kortfilmfestivaler.

I godt selskap

Kortfilmfestivalen i Grimstad er en av de eldste og mest etablerte kortfilmfestivalene i Norge og ble startet i 1978.

Andre nominerte i år er blant annet Ane Brun, Boy Pablo og TIX.

Tidligere vinnere av prisen for beste musikkvideo inkluderer blant annet Kvelertak, Karpe Diem og Eva & The Heartmakers. Vicki selv var ikke forberedt på å bli nominert og er klar over at konkurransen blir hard.

- Dette var veldig gøy! Jeg er en helt ukjent musiker, så jeg hadde ingen forventninger til at den skulle bli nominert til noe som helst. Jeg skjønner at sjansene for å vinne er små med tanke på alle bidrag som kommer inn, men bare det å bli nominert er jo helt fantastisk!

Dagsaktuelt budskap

Låten og videoen til Vicki handler om hvordan kvinner og mennesker med et alternativt kjønnsuttrykk er mer utsatt for å oppleve vold, trakassering og hat. Ved å snu litt på det, mikse inn en litt form for morbid humor og gi litt ekstra styrke til "damene" i videoen her, gir Vicki uttrykk for at samfunnet helt klart kunne slått hardere ned på trakassering av slik art.

- Kanskje man ikke bokstavelig talt skal "amputere edlere deler" som teksten i låten sier, men jeg håper videoen og låten kan bidra positivt for kvinner og LGTB-miljøet ved at flere stemmer går sammen og sier at dette ikke er greit.

Musikkvideoen
Videokanal

Om Tindra

Tindra
Labråten 81
1614 Fredrikstad

981 71 263http://www.tindra.as/

Tindra AS er et øvre holdingselskap for en rekke selskap i underholdningsbransjen.
Disse er Golden Touch Film (spillefilm), Golden Touch Media (oppdragsfilmer, reklame m.m.) og Andy Pett AS (skuespiller og artist).