Prosys ApS blir en del av ECIT

ECIT AS har kjøpt det danske IT-firmaet Prosys. Oppkjøpet styrker ECIT`s markedsposisjon og fotavtrykk innen managed services, skytjenester og infrastruktur, samt rådgivning og IT-support.

ECIT`s datterselskab ECIT Solutions A/S har kjøpt 100 % af aksjene i Prosys og oppkjøpet er et kontantoppgjør. Prosys vil bli fusjonert inn i ECIT Solutions A/S.

- Oppkjøpet styrker ECIT`s IT og skyleveranser og vår posisjon i managed services samt rådgivning og IT-support. Prosys` tjeneste- og kundeportefølje komplementerer IT-divisjonen og ECIT’s fotavtrykk i Danmark. Vi ser frem til å ønske kunder og medarbeidere i Prosys velkommen til ECIT, sier Peter Lauring, CEO in ECIT.

Om Prosys ApS

Prosys, lokalisert i Stor-Københavnområdet i Danmark, er en dansk tilbyder av tjenester innen managed services. Prosys hjelper mellemstore og store virksomheter med sin digitale reise, gjennom managed services, sky- og nettverksdrift. Prosys har 5 medarbeidere og en omsetning på 7 MDKK i 2021.Les mer på https://prosys.dk

ECIT ble grunnlagt i 2013 og hjelper en bred kundebase med IT, software og regnskap. ECIT har en velprøvd modell for oppkjøp og fusjoner, som sikrer nærhet til kunder og lokalt entreprenørskap kombinert med styrken fra et større internasjonalt konsern. ECIT har en proforma omsetning (2021) på 2.6 MRD. NOK og + 2,200 ansatte i over 10 land. Oppkjøp og fusjoner har vært nøkkeldrivere for selskapets vekst, og ECIT har fullført mer enn 125 oppkjøp siden 2013.  Les mer på www.ecit.com