Program for åpningen av NordLink 27. mai

Erna Solberg og Angela Merkel står for den offisielle åpningen av strømkabelen NordLink via livesending fra Oslo og Berlin. Program og lenke til direktesendingen finner du her.

Åpningen finner sted i Oslo og Berlin i en samsending med gjester og offisiell markering av at den første strømforbindelsen mellom Norge og Tyskland settes i drift.

Program:

11.45-12.30 Åpningsarrangement, Oslo

• Hilde Tonne, konsernsjef Statnett
  • Tina Bru, olje- og energiminister
  • Markus Scheer, styremedlem KfW
  • Manon van Beek, konsernsjef TenneT
  • Artistopptreden av Chris Holsten og Frida Ånnevik

12.30-13.00 Offisiell åpning av NordLink, Oslo - Berlin

Det blir høytidelig åpning av kabelforbindelsen av statsminister Erna Solberg, olje- og energiminister Tina Bru, Statnetts konsernsjef Hilde Tonne, Statnetts styreleder Jon Fredrik Baksaas, forbundskansler Angela Merkel, styremedlem i KfW Markus Scheer, konsernsjef i TenneT Manon van Beek, Tysklands nærings- og energiminister Peter Altmaier og ministerpresident i Schleswig-Holstein Daniel Günther.

Følg arrangementet live via vår nettside og klikk her for mer info om NordLink

Pressetreff etter åpningsarrangementet

I etterkant av den digitale sendingen blir det pressetreff med statsminister Erna Solberg, olje- og energiminister Tina Bru og Statnetts konsernsjef Hilde Tonne. På grunn av smittevernhensyn er det et begrenset antall plasser tilgjengelig for deltagelse. Kontakt kommunikasjonsrådgiver Håkon Smith-Isaksen Holdhus for mer informasjon, e-post: hakon.holdhus@statnett.no, tlf: 906 83 887.

Pressekontakt: Håkon Holdhus
hakon.holdhus@statnett.no tlf: 906 83 887.