Jotun

Produktadvarsel

Kontrollér korken på Jotun TREBITT Terrassebeisfjerner 5-liter

Jotun har oppdaget at korkene på enkelte av selskapets Trebitt Terrassbeis 5-liter plastkanner ikke er skrudd tilstrekkelig til. Det kan medfører at kannen ikke er tett og at innhold lekker ut. Innholdet er helsefarlig. Denne advarselen gjelder produkter, produsert før Juni 2018:

5L Trebitt Terrassebeisfjerner

Har du et slikt produkt hjemme? Gjør følgende:

• Kontrollér at korken er skrudd godt til, slik at barnesikringen fungerer. Normal håndkraft er tilstrekkelig.
  • Tørk av veske som evt har lekket ut, unngå hudkontakt.
  • Oppbevar kannen forsvarlig og utilgjengelig for barn.

Er du usikker kan du ta med deg produktet til butikken for kontroll eller kostnadsfritt bytte et uåpnet produkt i et nytt. Produktene som i dag er på lager, hos grossist eller i butikk blir kontrollert før salg.

Har du spørsmål?

Jotuns forbrukerinformasjon: Telefon: 33 45 75 30/ epost: chat.no@jotun.no

Om Jotun

Jotun
Hystadveien 167
3209 Sandefjord

Jotun er markedsleder innen dekorative malinger i Norge, og en av verdens ledende produsenter av maling og pulverlakker med 67 selskaper og 39 produksjonsanlegg på alle kontinenter. Jotuns produkter er tilgjengelig i mer enn 100 land gjennom egne selskaper, felleskontollerte selskaper, avdelingskontorer, agenter og distributører. Jotun hadde i 2021 en omsetning på NOK 22,8 milliarder, og ved inngangen til 2022 har konsernet mer enn 10 200 medarbeidere. Jotun er organisert i fire ulike segmenter og seks geografiske regioner, og har sitt hovedkontor i Sandefjord.

Følg pressemeldinger fra Jotun

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Jotun på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Jotun