Presseinvitasjon: Digitalt seminar om nye arter og løsninger i havbruk

Under Aqua Nor 2021 retter Bellona og Nofima søkelyset mot forskning og industri som utvikler lavtrofiske løsninger innen havbruk.

Lavtrofiske arter befinner seg nederst i næringskjeden. I havbruket kan de tilføre en rekke miljømessige og kommersielle gevinster: Fra gjenvinning av næringstoffer og oppsirkulering av avfall, til mer effektiv produksjon av mat, fôr og biomasse. I tillegg kan de tilby økosystemtjenester som karbonbinding og miljørestaurering.

Slike løsninger utgjør et betydelig mulighetsrom for å fremtidssikre havbruket mot 2030.

Digitalt seminar i regi av Nofima og Bellona

25. august inviterer Nofima og Bellona til digitalt seminar. Tema er muligheter og realiteter når det gjelder oppdrett av lavtrofiske arter som tang og tare, kråkeboller og sekkedyr.

Dato og tid: Onsdag 25. august kl 13:00-14:50

Program og påmelding: https://nofima.no/aktivitet/webinar-lavtrofiske-losninger-aqua-nor-2021/

Nettseminaret foregår på engelskog varer i ca. to timer. Velkommen!