Reitan Convenience

Pressefrihetens dag: Dette er Norges mest populære magasiner hos Narvesen

Del
I forbindelse med Verdens pressefrihetsdag 3. mai publiserer Reitan Convenience Norway en oversikt over Narvesens mest populære magasiner hittil i 2022. Se og Hør er Norges mest kjøpte magasin, mens Svensk Damtidning, Femina og The Economist er de mest populære utenlandske tidskiftene.
Kategorisjef i Reitan Convenience Norway Nina Halvorsen.
Kategorisjef i Reitan Convenience Norway Nina Halvorsen.

 – Salg av aviser og magasiner har alltid vært er en del av DNA-et til Narvesen, og gjennom årene har vi tatt del i tøffe kamper for å forsvare ytringsfrihet og pressefriheten i Norge. Senest skjedde dette da vi i 2015 gav ut satirebladet Charlie Hebdo som eneste utsalgsted i Norge, sier kategorisjef i Reitan Convenience Norway, Nina Halvorsen

Narvesen ble etablert i 1894, da gründeren Bertrand Narvesen overtok jernbanekonsesjonen og et lite antall lukekiosker på Østlandet. I starten solgte Narvesen kun magasiner og aviser, men dette varesortimentet har blitt betydelig utvidet siden den gang. På tross av at vi nordmenn blir mer og mer digitale, står fortsatt de fysiske magasinene sterkt i Narvesen.

– Våre kiosker ligger ofte på sentrale trafikknutepunkt, og gjennom pandemien har vi opplevd fallende omsetning på flere av våre kiosker. Likevel er det gledelig at andelen kunder som kjøpte blader har økt de siste årene. Det betyr at mange velger det analoge som en motvekt til den digitale hverdagen, og bruker magasinet som et pusterom i hverdagen, sier Halvorsen.

På listen over de 20 mest solgte norske magasinene, finner vi Se og Hør på topp. Blant de mest solgte internasjonale magasinene finner vi mange svenske tidsskrifter.

– Se og Hør har en spesiell plass blant nordmenn, og det er ikke overraskende at bladet topper bestselgerlisten. Blant de utenlandske magasinene finner vi Svensk Damtidning øverst. Samtidig er spennet stort, og inneholder alt fra The Economist til Der Spiegel, avslutter kategorisjef Nina Halvorsen.

Topp 20 norske besteselgere hos Narvesen:

  1. Se og hør
  2. Se og hør extra
  3. Hjemmet
  4. Her og nå
  5. Allers
  6. Norsk ukeblad
  7. Kk
  8. På tv
  9. Vi menn
  10. Se og hør kryss&quiz spesial
  11. Tara
  12. Kamille
  13. Familien
  14. Allers lette kryss
  15. Våre beste kryssord
  16. Pondus
  17. Lev landlig
  18. Interiørmagasinet
  19. Kryssord for nybegynnere
  20. Elle

Topp 20 internasjonale bestselgere hos Narvesen: 

  1. Svensk damtidning
  2. Femina
  3. Economist
  4. Hänt i veckan
  5. Alt for damerne
  6. Lantliv
  7. Hello
  8. Uncut
  9. Isabellas
  10. Eurowoman
  11. Billedbladet
  12. Der spiegel
  13. Mojo
  14. Elle
  15. Sondag
  16. Nostaliga
  17. Mad & bolig
  18. Vogue
  19. Classic motor
  20. Burda style

Kontakter

Bilder

Kategorisjef i Reitan Convenience Norway Nina Halvorsen.
Kategorisjef i Reitan Convenience Norway Nina Halvorsen.
Last ned bilde

Om Reitan Convenience

Reitan Convenience
Reitan Convenience
Gladengveien 2
0661 Oslo

Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.

Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland og Caffeine. Totalt er vi over 400 butikker fra Hammerfest i Nord til Kristiansand i sør, som drives lokalt av selvstendige Kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.

Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.

Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience

Reitan Convenience Norway åpner nytt serveringskonsept på Stortorvet i Oslo: - Ønsker å skape en ny standard for kaffe- og matentusiaster i storbyen31.1.2024 06:00:00 CET | Pressemelding

I morgen, torsdag 1. februar, åpner dørene til Northland Stortorvet – en ny kaffe- og matbar i hjertet av Oslo. Northland har frem til nå vært en baguette-spesialist lokalisert på norske flyplasser, men når konseptet åpner i storbyen skal kundene bli møtt av dyktige baristaer og et bredt utvalg matretter av høy kvalitet.

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye