Reitan Convenience Norway øker kommersiell satsning med ny kommersiell direktør og salgsdirektør
Salman Sakizi, tidligere salgsdirektør, inntrer rollen som kommersiell direktør i Reitan Convenience Norway (RCN) sin nye kommersielle avdeling. Dermed blir Bente Pedersen, tidligere regionsjef, ny salgsdirektør i RCN.
Salman og Bente har begge lang fartstid fra Reitan Convenience Norway og vil rapportere til administrerende direktør, AnnaMaria Carnemark.
- De siste årene har vi lagt ned mye arbeid i å løfte våre konsepter og kundetilbud, med fokus på tydeligere posisjonering av Narvesen, 7-Eleven og Northland.
AnnaMaria forteller at RCN har store ambisjoner for tiden fremover, og at et naturlig steg på veien er å slå sammen avdelingene kategori og marked til en større kommersiell avdeling ledet av Salman Sakizi.
Ny kommersiell direktør, Salman Sakizi
Med godt over 13 års erfaring fra RCN, er Salman klar for å ta fatt på nye utfordringer i selskapet.
- Jeg har hatt gleden av å jobbe som salgsdirektør i litt over to år, som har vært en spennende tid hvor vi har gjennomført mange viktige endringer med våre kjøpmenn. Nå gleder jeg meg til å videreutvikle våre utrolige konsepter og lede det kommersielle arbeidet i Reitan Convenience Norway, forteller Salman.
AnnaMaria beskriver Salman som en erfaren og trygg leder med verdikompasset rett i hjertet.
- Jeg er helt overbevist om at hans lederstil, kunnskap om kjøpmannskapet og ikke minst lidenskap for våre merkevarer, er avgjørende for at vi skal lykkes med målene vi har satt oss.
Strategiske grep og satsningsområder
I tiden fremover skal RCN øke satsningen på Narvesen sin nye testlab for bærekraftig utvikling av kjeden – med hensikt å øke andelen sunnere og mer bærekraftige alternativer i sortimentet og gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten. Narvesen sitt samarbeid med samfunnsdebattant og «vegetarentusiast» Hanne-Lene Dahlgren, er en viktig del av denne satsningen.
Utover dette skal selskapet fortsette utrullingen av 7-Eleven sitt nye bykonsept tilpasset den unge og urbane målgruppen. I kjedens butikker langs vei styrkes naboskapet med Uno-X, som også er en del av Reitan Retail, hvor partene jobber for å ta større markedsandeler på påfyll til både bilen og sjåføren. Her vil det blant annet etableres flere selvbetjente ladestasjoner ved 7-Eleven sine butikker.
Videre kan AnnaMaria fortelle at det jobbes med nye lokasjoner for serveringskonseptet Northland, som tidligere i år åpnet i ny drakt på Stortorvet i Oslo.
Ny salgsdirektør, Bente Pedersen
Med den nye organiseringen overtar Bente Pedersen rollen som salgsdirektør i RCN. Bente har vært en del av selskapets salgsavdeling i snart 18 år, hvor hun har ledet ulike team og butikker som regionsjef.
- Bente har et unikt forhold til våre kjøpmenn, og imponerer år etter år med nye suksesshistorier fra butikkene, god salgsvekst og en helt utrolig lederstil, sier AnnaMaria.
- Det er menneskene som gjør forskjellen. Sammen skal vi ta en enda tydeligere posisjon i markedet, med fokus på eksepsjonell gjennomføring i butikk, og skape magiske opplevelser for vår øverste sjef kunden, avslutter Bente.
Kontakter
Sara Ulla NyquistPressekontakt/Content ManagerReitan Convenience Norway
Tel:90297488sara.nyquist@reitanconvenience.noBilder
Om Reitan Convenience
Reitan Convenience er et selskap i Reitan Retail og en sterk aktør i kiosk- og convenience-markedet i Norden og Baltikum.
Reitan Convenience Norway omfatter Narvesen, 7-Eleven, Northland, Innom og Caffeine. Våre butikker drives lokalt av selvstendige kjøpmenn og deres ansatte. Vi tror på enkeltmennesket, drivkraften i egeninteressen og at selvtillit og resultater skapes gjennom entusiastisk samarbeid med andre mennesker.
Sammen gjør vi hverdagen litt enklere og verden litt bedre. Gjennom sterke verdier, effektiv drift og lokalt eierskap skal vi skape de beste handleopplevelsene. Vi skal være nære og deltagende i kundenes liv og synlige i lokalsamfunnet.
Følg pressemeldinger fra Reitan Convenience
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Reitan Convenience på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Reitan Convenience
Narvesen gjentar kaffetradisjon og donerer 1 kr per solgte kaffekopp til TV-aksjonen: - Årets viktigste kampanje1.10.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
De tre første ukene i oktober donerer Narvesen 1 kr per solgte kaffekopp og varm drikke til årets TV-aksjon. Narvesen tilbyr også gratis kaffe til alle bøssebærere på den store aksjonsdagen søndag 20. oktober. Kaffekampanjen har blitt en årelang tradisjon for kioskkjeden, som samarbeider med TV-aksjonen for syvende år på rad.
7-Eleven inngår samarbeid med Kreftforeningen: - Donerer 5 kr per solgte Pink Burger til Rosa sløyfe-aksjonen27.9.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
7-Eleven inngår nytt samarbeid med Kreftforeningen, hvorav kjedens første kampanje i årshjulet går til støtte for Rosa sløyfe-aksjonen. I hele oktober tilbyr 7-Eleven fisk- og kyllingburgere med rosa burgerbrød i deres butikker i by og langs vei. 5 kr per solgte rosa burger doneres til Rosa sløyfe og deres forskningsarbeid på brystkreft.
Narvesen lanserer plantebaserte nyheter med Hanne-Lene Dahlgren: - Vil gjøre det enklere for kunden å ta gode valg i tråd med norske kostråd21.8.2024 08:47:20 CEST | Pressemelding
I begynnelsen av året kunne Narvesen dele nyheten om kjedens nye samarbeid med kokebokforfatter og samfunnsdebattant, Hanne-Lene Dahlgren – også kjent som Norges største «vegetarentusiast». Denne uken lanseres de nye plantebaserte produktene eksklusivt i Narvesen sine butikker.
Narvesen åpner testlab for gode valg på farten4.6.2024 18:57:42 CEST | Pressemelding
Tirsdag 4. juni åpnet Narvesen offisielt dørene til sin nye testlab på Jernbanetorget i Oslo. Den nyoppussede konseptbutikken er en pilot for bærekraftig utvikling av kjeden og tiltak som skal gjøre det enklere for kunden å ta gode valg på farten.
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med kafferabatt31.5.2024 06:00:00 CEST | Pressemelding
Narvesen lanserer gjenbrukskopp med fargerike illustrasjoner av Anette Moi. I tillegg gir kioskkjeden 5 kr avslag til alle kunder som tar med egen kopp når de kjøper kaffe eller varm drikke på Narvesen.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom