POWER tar krafttak mot kreft

POWER fortsetter sitt lange samarbeid med Kreftforeningen. De neste to ukene doneres deler av salget til kampanjen «Krafttak mot kreft». På den måten bidrar også kundene til viktig kreftforskning.

POWER har samarbeidet med Kreftforeningen gjennom mange år, og i snitt donert én million kroner per år gjennom salg av bæreposer og kampanjer.

I mars går kampanjen «Krafttak mot kreft» av stabelen og fra 9. til 19. mars doneres en andel av alle kjøp hos oss til Kreftforeningen. De siste årene har det gitt hundretusener i donasjon. Kreftforeningens mål er finansiere mer forskning på kreft og å gi god omsorg til kreftpasienter. I år går midlene til forskning på kreft med spredning. Håpet er å finne en behandlingsmetode som kan gi norske kreftpasienter mer tid.

Utvider samarbeidet

- Dette er et viktig samarbeid som vi er glade for å delta i, og som virkelig betyr noe. Vi har jobbet sammen om dette i mange år, og har nylig utvidet avtalen med tre nye år, sier Elizabeth Gill, markedssjef i POWER Norge.

Hun forteller kampanjen vil være godt synlig i alle POWER-butikker, slik tydelig for kundene at de er med på å bidra til en god sak.

- For hvert kjøp donerer vi to kroner. I tillegg går deler av inntektene våre på bæreposer til samme sak. Ved å legge handleturen til denne uken er man med på det store krafttaket, sier hun.

Også POWERs nettsider er oppdatert, og her kan du lære mer om prosjektet og også se film med noen av menneskene vi er med på å hjelpe: