Pangstart for POWER-åpning
1000 kunder sto i kø da POWER Ringhuset inviterte til åpningsfest torsdag. Allerede før lunsj hadde omsetningen passert 7,5 millioner kroner.

— Vi rundet millionen de første 50 minuttene etter at dørene åpnet, og 2 millioner allerede halvtimen etter. Dette går mot fantastiske rekorder, sier POWER-sjef Anders Nilsen.
POWER åpnet butikk nummer 8 i Oslo, og tar med det et viktig grep om hovedstaden. 2500 kvadratmeter i det ikoniske sirkelformede Ringhuset er fylt til randen med elektronikk og hvitevarer.
— Jeg er ydmyk og takknemlig for den mottakelsen vi har fått på Majorstua. Vi kaller det Powerstua fra nå av. Vi kunne ikke drømt om en bedre start, sier Nilsen.
Overnattet i telt
Køene strakte seg 800 meter allerede før butikken åpnet. Allerede klokken 23 kvelden før hadde de første møtt opp med telt, sovepose og flere jakker.
- Det har vært kaldt å sove i teltet i natt, men det har gått helt fint. Det er gøy å være aller først i køen, sier Jonathan Truong (20).
Reiste helt fra Haugesund
Utover natten kom det flere kunder som skulle sikre seg rimelige AirPods, telefoner og iPads. En 94 år gammel kvinne med rullator dukket opp i køen, og ble hjulpet inn foran køen.
Brått dukket en kvinne fra Haugesund opp i køen. Hun hadde tatt turen ens ærend for å være med på åpningsfesten. Varene fikk hun tilsendt samme dag til hotellet med Porterbuddy.
— Kunden som reiser fra Haugesund til Oslo er en ny referanse på hvor sterke åpningstilbud kan være, sier Nilsen.
Tilpasser seg fremtidens handel
POWER har prioritert å legge til rette for fremtidens handlemønster, noe som innebærer et stort Click&Collect-område like ved inngangen.
— Stadig flere kunder velger å hente sine produkter i varehuset allerede 30 minutter etter at de har reservert i nettbutikken. I dag var det ingen slike kunder, men vi vet at dette blir en mer og mer vanlig måte å handle på, sier Nilsen.
Åpningen av POWER Ringhuset er den første av en rekke spennende butikkåpninger det kommende året, inkludert to i Oslo.
— Butikkåpningene kommer på løpende bånd i år. Vi har mange franchisetakere som ønsker å samarbeide med oss, og det synes vi er utrolig stas. 2025 blir et fantastisk år for POWER, avslutter Nilsen.
Nøkkelord
Kontakter
Silje EnsrudNordisk PR- og kommunikasjonssjef
Jeg svarer på spørsmål fra media. Kunder kan kontakte kundeservice.
Bilder









Om oss
POWER er hele Nordens elektrogigant som utfordrer markedet med prisrobot og oppdaterte nettpriser i butikk. POWER-suksessen startet i Danmark i 2015. Senere åpnet vi i Finland og Sverige, og i mai 2017 kom POWER til Norge.
I POWER ønsker vi alltid å ligge ett steg foran, fordi vi vet at smarte, effektive løsninger holder prisene lave, samtidig som det gir den beste handleopplevelsen for kundene.
POWER Norge er et selskap eid av POWER International. POWER International eies av AWILHELMSEN AS og Dolphin Invest AS ved Øivind Tidemandsen. Det norskeide konsernet driver også POWER i Danmark, Finland og Sverige.
Følg pressemeldinger fra Power
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Power på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Power
POWER avslører: Dette ligger under juletreet i år17.12.2025 14:12:46 CET | Pressemelding
Én uke før julaften tegner salgs- og søkedata hos POWER et tydelig bilde av hva nordmenn får til jul. Elektronikk dominerer igjen julehandelen, og noen produkter skiller seg ekstra tydelig ut.
POWER inngår stort samarbeid med Play!Festival13.11.2025 13:15:49 CET | Pressemelding
Elektronikkjeden POWER går all in på gaming med et nytt partnerskap med Norges nye møteplass for gaming, e-sport og teknologi.
Gigantisk åpningsfest på Grünerløkka - over 10.000 kunder på en dag7.11.2025 15:57:10 CET | Pressemelding
POWERs åpning i Oslo ble en folkefest, der 5000 kunder sto i kø allerede før dørene åpnet torsdag morgen. Allerede etter 60 minutter hadde omsetningen passert 1 million kroner.
POWER lanserer egen mobiltelefon: Smart, men enkel22.9.2025 09:14:18 CEST | Pressemelding
1. oktober lanserer POWER den første smarttelefonen under egen merkevare. Med Cepter Mobil vil elektronikkjeden komme med et friskt tilskudd til de etablerte merkevarene.
iPhone-brukere er mer uforsiktige på nett6.8.2025 12:50:00 CEST | Pressemelding
En fersk undersøkelse viser at iPhone-brukere tar langt større sjanser på nett enn Android-brukere. Nå advarer POWERs mobilekspert mot en økende digital naivitet, spesielt blant unge.
I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.
Besøk vårt presserom