Plan International Norge flytter inn hos Entra

(Oslo, 12. juli, 2023) Plan International Norge har signert en ny avtale med Entra for leie av kontorlokaler i Storgata 51 i Oslo sentrum. Plan vil flytte inn i sine nye lokaler i januar 2024.

Avtalen omfatter leie av ca. 950 kvadratmeter med kontorer, og avtalen har ti års varighet.

– Plan International Norge ser frem til å flytte inn i Storgata 51 i januar 2024. Da vi, sammen med Kvadrat Eiendom, begynte å lete etter nye lokaler var det viktig for oss å finne et sted hvor vi kan legge til rette for Plans mange og varierte arbeidsoppgaver. Vi ønsket plass til gruppearbeid, konsentrasjon i stillesoner, hybride møter, arrangementer og mye mer. Øverste etasje i Storgata 51 egner seg godt til alt dette, og vi gleder oss til å tilpasse lokalene til en aktivitetsbasert arbeidsplass, sier Kari Helene Partapuoli, generalsekretær i Plan International Norge.

Storgata 51 ble ført opp i 1938, og eiendommen står oppført på Byantikvarens gule liste. Bygget har naturlig nok blitt oppgradert i flere omganger siden den gang. Det er trikkestopp rett utenfor kontordøra og kort vei til Oslo S og Jernbanetorget.

– Som bistandsorganisasjon har det vært spesielt viktig for Plan Norge med fokus på gjenbruk og bærekraft i bygget. I tillegg er det viktig med en beliggenhet i nærheten av kollektive knutepunkter og med sykkelparkering i bygget, sier Partapuoli.

Plan Norges viktige oppdrag gjør at Kjetil Hoff, direktør for eiendomsforvaltning i Entra, setter ekstra pris på at bistandsorganisasjonen har valgt å signere med Entra.

– Takk til Plan Norge som har vist Entra tillitt med denne avtalen. Plan Norge gjør en viktig jobb og bidrar til at mange barn og unge verden over får en bedre hverdag. Vi skal legge til rette for Plan på en best mulig måte, slik at deres medarbeidere kan ha fullt fokus på å utføre sitt viktige oppdrag, sier han.

Om Storgata 51
Storgata 51 er en kontoreiendom på åtte etasjer med en karakteristisk buet fasade, luftig takterrasse med utsikt over byen og en flott terrasse i forbindelse med kantinen. Totalt er eiendommen på nesten 11 000 kvadratmeter. Bygningen ble tegnet av arkitekt Fritz Jordan, og oppført i 1938 for jern- og metallforretningen Thoresen & Thorvaldsen A/S.

Plan Norge flytter inn i toppetasjen i Storgata 51 fra januar 2024.
Eiendommen er fra 1938, og den innvendige trappeganegn er vernet. Bygget står på Byantikvarens gule liste.

Om Entra

Frivilligheten har fått sitt eget hus i Oslo29.4.2024 08:56:29 CEST | Pressemelding

(Oslo, 29. april 2024) Oslo har fått et etterlengtet kraftsenter for frivilligheten med etableringen av Frivillighetens Hus. Mer enn ti frivillige organisasjoner har, eller er i ferd med, å flytte inn i Christian Krohgs gate 10, som rommer 5500 kvadratmeter med kontorer, møteromssenter, kantine og kafé. Frivillighetens Hus skal også være en arena for arbeidstrening og -inkludering, hvor KFUK-KFUM og Mamas Mat vil bidra til å gi flere unge og innvandrerkvinner en vei inn i arbeidslivet.