Pepperkakebrunost flyr ut av hyllene!
Utsolgt hos Synnøve
- Vi har solgt alt vi har laget, 24 000 oster i alt. Det kommer ikke mer i denne omgang. Skal du sikre deg Pepperkakebrunost i førjulstiden må du skynde deg i butikken, eller så må du vente til neste jul. Da skal vi lage dobbelt så mange, sier Cathrine Myrvang, markedssjef i Synnøve
Skal nå de unge
Synnøve har de siste årene satset på å revitalisere brunosten. Det har kommet mange ulike smaker og alle blir fort populære.
- Folk flest, og særlig unge, er nysgjerrige på nye smaker, og de liker tydeligvis det vi lager. Vår lakris brunost og vår appelsin brunost har også solgt ut, og vi får raskt spørsmål om når de er tilbake i butikkene. Vi ønsker å få frem at brunost kan være så mye mer enn en brunost, sier Myrvang.
Kommer flere spennende smaker
- Vi kan love at det kommer flere gode smaker på brunostene våre fremover. Allerede i februar kommer vi med en helt ny smak – hvilken er fortsatt hemmelig. Vi kan også love at lakris, appelsin og pepperkake også vil komme tilbake med jevne mellomrom, og mens man venter kan man nyte den tradisjonelle grytekokte brunosten vår, sier Myrvang.
Juleyoghurt - Crema Catalana
Synnøve Gresk har også en sjelden utgave ute i butikkene, i Gourmet serien. Gresk Gourmet er en av de nye yoghurt satsingene til Synnøve, og er en ekstra fyldig og kremet yoghurt med spennende smaker som Salted Caramel, Lemon Cheesecake, Pavlova og Tiramisu. Nå med Crema Catalana smak som sjelden utgave for vintersesongen.
- Crema Catalana er en tradisjonell spansk dessert, og denne yoghurten er inspirert av denne smaken, toppet med karamelliserte hasselnøtter. Den bare må prøves, sier Camilla Christine Sterri, markedssjef i Synnøve.
Her vil det også komme flere nye og spennende smaker fremover. Synnøve Gresk Gourmet er perfekt når man ønsker å unne seg det lille ekstra og kan nytes med god samvittighet.
Nøkkelord
Kontakter
Cathrine MyrvangMarkedssjef
Har ansvar for brunost og frokost i Synnøve.
Camilla Hedemark SterriMarkedssjef
Har ansvaret for yoghurt i Synnøve.
Bilder
Om Scandza
Synnøve Finden viderefordler norske råvarer lokalt, og leverer nye og innovative produkter til daglivarehandelen.
Synnøve produserer gulost, brunost, smøreost og kryddersmør på sine anlegg i Namsos og Alvdal.
Synnøve eies av Scandza. Scandza er et norskeid skandinavisk merkevareselskap som jobber med lokalvidereforedling av råvarer.
Følg pressemeldinger fra Scandza
Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Scandza på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.
Siste pressemeldinger fra Scandza
Synnøves Rabagast går for gull under NM i ost!21.10.2021 16:46:18 CEST | Pressemelding
NM i ost arrangeres i Oslo på DOGA den 22. oktober. 56 ysterier har sendt inn ca. 250 oster. Blant dem finner du Rabagast som er laget på Synnøves ysteri i Namsos.
Jordanes vurderer notering av Scandza på hovedlisten ved Oslo børs - Siv Jensen styreleder1.9.2021 20:03:21 CEST | Pressemelding
Jordanes vurderer å børsnotere sitt største porteføljeselskap, Scandza, som er kjent for sterke merkevarer som bla Synnøve, Sørlandschips, Finsbråten, Leiv Vidar, Go’ Vegan.
Scandza owner Jordanes acquires Umoe Restaurants17.8.2021 09:51:05 CEST | Press release
Jordanes AS, owner of the Scandza Group, has reached an agreed with Umoe AS to acquire 100% of the shares in Umoe Restaurants AS. At the same time, Jens Ulltveit-Moe becomes a shareholder in Jordanes and a Director of the Board.
Tirl Eckhoff velger Mylk™.5.8.2021 12:30:37 CEST | Pressemelding
Verdens beste skiskytter, Tiril Eckhoff skal være med å løfte frem Mylk™ fra Berit™. Tiril har stabilisert seg på et helt nytt nivå og vært i toppen av verdenscupen flere år på rad. Sist sesong vant hun både verdenscupen og flere gull i VM. Nå ønsker hun å løfte frem en av grunnene til at hun har lykkes - viktigheten av å få i seg nok mat og riktig mat.
Synnøve treffer unge med animasjon6.7.2021 16:56:56 CEST | Pressemelding
Med mindre budsjetter enn sine konkurrenter måtte Synnøve Finden tenke smartere for oppnå like mye oppmerksomhet. Med en gjennomarbeidet visuell identitet, smart mediaplassering og animasjon klarte de det.