Peab bygger verkstedbygg i Trysil

Ze Bra, en av landets største leverandører av veimerking, investerer i et helt nytt verksted- og servicebygg i Trysil. Peab er valgt som totalentreprenør for en kontraktssum på 37 millioner kroner.
Slik blir Ze Bra vei sitt nye verksted- og servicebygget på Trysil. Illustrasjon: Arkitektlaget AS.

Det nye verksted- og servicebygget er utviklet i et samarbeid mellom Peab og Ze Bra vei.

Bygget får en størrelse på 1905 m2 BTA, og skal benyttes for service og reparasjoner av Ze Bra vei sine avanserte lastebiler for veimerking og veivedlikehold.

– Samarbeidet i forprosjektet med Ze Bra vei har vært lærerikt og givende. Vi er veldig fornøyde med at vi nå lykkes med å realisere prosjektet sammen med kunden. Prosjektet er en viktig milepæl i vår satsing i Innlandet og Trysil spesielt. Vårt mål er å etablere oss som en lokal samfunnsbygger i Trysil, sier avdelingssjef Håvard Hagen i Peab.

Selve bygget skal oppføres i en stål- og sandwichkonstruksjon, med støpt teknisk gulv på grunn. Nybygget vil inneholde butikk og lokaler for administrasjon. På mesanin i plan 2 blir det bygget garderober og spiseområde/kjøkken. Verkstedet vil bestå av seks løp for reparasjon, vask, EU-kontroll og service av lastebiler.

– Vi beregner byggestart i august i år og overlevering i juli 2022. Vi vil sysselsette rundt 3-5 egne ansatte i prosjektet, deriblant egne fagarbeidere på tømmer og betong, sier prosjektleder Frode Kristiansen.

Fakta om prosjektet

• Omfang: Nytt service- og verkstedbygg
  • BTA: 2000 m2
  • Sted: Trysil
  • Byggherre: Vestsidevegen 87 AS
  • Totalentreprenør: Peab
  • Kontraktssum: 37 MNOK eks. mva.
  • Arkitekt: Arkitektlaget AS, Anders Hauger
  • Byggestart: August 2021
  • Ferdigstillelse: Juli 2022

Om Ze Bra: Leverandør av produkter og tjenester innen veimerking, plassoppmerking, dekor og fresing av asfalt