Blipappa.no

Pappa-nettsted fikk 4.000 besøk første uken

6. juni lanserte den nye ressursportalen for graviditet, fødsel og småbarnsliv - med menn som målgruppe. En enorm respons fra både menn og kvinner, forteller daglig leder.
Gilbert Borgen-Veland er daglig leder i Blipappa.no, og eier prosjektet gjennom sitt selskap ENK Gilbert Borgen-Veland

Blipappa.no er ressursportalen der menn finner info om det å være pappa. Fram til nå har all info om graviditet, fødsel og barsel vært skrevet for den som skal føde. Blipappa.no ville at mannfolka også skulle komme på banen og engasjere seg, og responsen har vært enorm. Allerede dagene etter lansering hadde nettportalen opptil 600 daglige besøk, og flere kjente eksperter har trådt til med gjesteartikler innen temaer som økonomi, parforhold og fødsel.

-Vi menn snakker for lite om graviditet, fødsel og barsel, forteller daglig leder i blipappa.no, Gilbert Borgen-Veland. -Vi her også dårlige på å søke informasjon rundt fødsel og barsel. Målet vårt er å snakke direkte til norske mannfolk, på en enkel, direkte og underholdende måte. -Her blir det konkurranser, giveaways og mye underholdning fremover, røper Borgen-Veland

Vil gi menn bedre forståelse

Bakom lettbeint humor og forståelig informasjon finner man et mer alvorlig bakteppe. I offentlige tilgjengelige studier fremgår det at mellom 5-10% av alle nybakte fedre opplever fødselsdepresjon, som ofte går udiagnostisert. BliPappa.no ønsker derfor å tilgjengeliggjøre informasjon om graviditet, fødsel og småbarnstiden på en måte som gjør at menn får en bedre forståelse for hva kvinnene går gjennom. Slik får menn verktøyene til å både kunne sette seg inn i situasjonen, og føle at deres bidrag også nytter.

-Vi er av den tro at med mer info mellom ørene, blir det mindre usikkerhet. Da blir det også bedre kommunikasjon mellom mor og far. Kommunikasjon er nøkkelen for å bevare parforholdet og skape robuste familier,  forteller Gilbert Borgen-Veland i Blipappa.no

-Det er et mangelfullt offentlig tilbud når det gjelder oppfølging av nybakte fedre, og under pandemien har det vært helt katastrofalt, fortsetter Borgen-Veland.  Med tidvis adgangsnekt til fødesteder, mistet mange menn dét eneste kontaktpunktet de har med helsevesenet, og dermed fikk vi et brudd i informasjonsformidling, som ikke ble erstattet av noe annet.

-Vi er utrolig glade for alle eksperter som bidrar til ressursportalen, og alle de positive tilbakemeldingene som dukker opp uoppfordret fra lesere. Nå håper vi norsk helsevesen følger opp og bidrar til å utforme mer informasjon for nybakte fedre. Å være pappa handler om mer enn å bare være mann, avslutter Borgen-Veland

Bilder

Om Blipappa.no

Blipappa.no
Vestre Almelien 10B
1358 Jar

95200889https://blipappa.no/
Blipappa.no er en ressursportal for deg som vil bli, skal bli eller allerede er pappa.
Her finner du info, fagartikler og underholdning for pappaer (og medmor!) Følg med for konkurranser og giveaways!

Følg pressemeldinger fra Blipappa.no

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Blipappa.no på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Blipappa.no