Påls butikk slipper ny singel

«Postei» er den tredje singelen fra det kommende albumet til Påls butikk. Foto: Ole Bruun

I dag slipper Påls butikk singelen «Postei» hos Drabant Music; en punka rockelåt som retter sparket i retning av lavmål i politikken.

– Når folk ikke forventer det beste, men det verste av politikere, da er det grunn til å rope varsku, sier gitarist Pål Price om den nye singelen.

– Politikere er jo folk vi skal se opp til – representanter av og for folket. Nettopp derfor bør de gå foran som gode eksempler. Men det som skjer er at rammene for retorisk og praktisk anstendighet tøyes lengre og lengre.

Hør «Postei» her!

«Postei» er tredje låt ut fra det kommende albumet som slippes i september. Et album som utforsker nettopp samfunnstrekk under press, og som blir den fjerde utgivelsen fra Påls butikk siden opprettelsen i 2015.

Påls butikk forsøker å stå midt i rocken. Soundet som plateanmeldere har betegnet som særegent for bandet skapes av at de bruker en rekke av rockens sjangerelementer for å få frem budskapet sitt. Uttrykket blir en form for eklektisk rock.

«Postei» er produsert, mikset og masteret av Nick Terry, som tidligere har jobbet med band som Oslo Ess og Kvelertak.

Foto: Ole Bruun
Artwork for «Postei»

Vi representerer deLillos, CC Cowboys, Oslo Ess, The Dogs, Ole Paus, Savoy, Anja Garbarek, Ida Jenshus, Inge Bremnes, Knut Anders Sørum, Magne Furuholmen, Anna Kajander, Temporary, Marianne Sveen, Raga Rockers, Michael Krohn, Lila, Falkevik, Viktor Wilhelmsen, Tommy Tokyo, WE, Rokusho, Narum, Casa Murilo, Jess Morgan, Munroe / Knutsen, Waaktaar & Zoe, The Sleepends, Beckstrøm Kvartett, duve, Ingrid Lovise, Påls butikk, Trang Fødsel, Samuelsen, Zuma, Edeema, Pine Lake, daelen, Follow That Dream, The Contenders, Norwegian Thunderboys og 4ETG.

Selected Temptations er ute med «Purple Woods»31.7.2020 12:11:52 CESTPressemelding

Selected Temptation er et nytt samarbeidsprosjekt fra bestående av artisten Mark Lean (Marius Koss), og produsentene BlueC (Adrian Tønnesen) og Fred Tâter (Fredrik Sæterdal). Den første singelen, «Purple Woods», er ute i dag, og er unik i sin stil som befinner seg innenfor neo-soul-jazz-segmentet. Singelen kan høres her. Mark Lean er vokalist, produsent og frontfigur. Han har hentet inspirasjon til musikken sin fra det urbane i Brooklyn i New York hvor han tilbrakte tre år og utviklet musikken sin i samarbeid med noen av de største produsentene innenfor sjangeren der. BlueC er produsent med spesiell kompetanse på piano. Han har hentet mye inspirasjon fra da han studerte på Liverpool Institute for Performing Arts (LIPA) som klassisk pianist og produsent. Fred Tâter er produsent og utviklet mye av sin kompetanse da han studerte på New Zealand. Sangen utgis av plateselskapet Red 'Lephnt. Kontaktperson er Red 'Lephnts CEO Emilie Eriksen: us@redlephnt.com.

Eksklusivt Lars Lillo-Stenberg-album slippes digitalt24.7.2020 09:09:48 CESTPressemelding

https://orcd.co/fromthebeginning Hør From The Beginning her! I dag kan du høre et splitter nytt coveralbum fra deLillos-frontfigur Lars Lillo-Stenberg. Denne plata, som har fått navnet From The Beginning, ble innspilt da landet var nedstengt. Albumet er en del av en konsertserie til støtte for og med hjelp fra Oslos største platebutikk, Big Dipper, hvor man kunne kjøpe vinylutgaven av plata i 24 timer etter konsertstart. Ettersom dette skjedde tidligere i sommer, vil albumet aldri bli fysisk tilgjengelig igjen. Om du ikke fikk henda dine i et eksemplar, er det nå heldigvis mulig å høre From The Beginning der du strømmer musikk. Her framfører Lillo-Stenberg låter av flere av hans favorittartister, og resultatet er en nydelig akustisk fullengder med covre av The Beatles, Neil Young, James Taylor, CSNY, Supertramp, John Martyn, ELP, Fleetwood Mac, The Allman Brothers Band, Loudon Wainwright III, og Francisco Tárrega.

Ingrid Lovise er ute med første singel fra kommende debutalbum17.7.2020 08:23:00 CESTPressemelding

Hør «This Will Get an Oscar» her! Hvis Taylor Swift og John Mayer fikk en datter, ville det vært Ingrid Lovise. «This Will Get an Oscar» er den første singelen fra hennes debutalbum Half of Her Heart - And The Other Part. De beste historiene er gjerne fra om helt normale folk og hverdagen deres, men det er noe som skjer når det blir filmatisert og vist frem på et lerret. Som om disse hverdagslige hendelsene er noe helt spektakulært. Ofte ser en på filmen og ønsker at ens eget liv var like pulserende, og når en gjennomskuer det hverdagslige i filmen, kan en har disse øyeblikkene selv i det enkle. Dette er grunnideen bak «This Will Get an Oscar», som handler om hverdagsmagien som skapes i de små øyeblikkene med venner, familie, og partnere; minnene vi har med oss hele livet. Du er hovedkarakteren i ditt eget liv, og det er lov å leve seg inn i det og oppleve det store i det små.

Casa Murilo er ute med nostalgibomben «Summer ’98»17.7.2020 08:12:00 CESTPressemelding

Hør Summer ’98» her! 90 dager i hjemmekarantene viste seg å være den mest kreative og produktive perioden i Casa Murlos karriere. Det var da Dan Hesketh og Chris Winfield vendte seg til nostalgien for å flykte fra hverdagen. Mens minner ble delt og historier ble fortalt og nedskrevet, endte de som oftest opp med å snakke om sommeren i 1998, den beste noensinne for dem. Etterhvert som ukene gikk begynte en konseptidé å ta form; en slags brit-pop-opera med en tenåring i protagonistens sko. Dette er det kommende albumet Summer 1998. Åpningssporet «Summer ’98» etterfølger førstesingelen som er den vemodige historien om ung romantikk i «The 132 to Hempstead Valley Drive». Noe av det magiske her er at disse låtene og resten av skiva er spilt inn med et par laptoper, USB-mikrofoner, gitarer og keyboards. Likevel høres det ut som helt autentisk brit-pop, som snytt ut av 90-tallet. Det mye glede, feel-good-vibber og sommerlige følelser å baske seg i når Dan og Chris inviterer lytterene til å lu

Trang Fødsel er ute med «Her skal vi bygge og her skal vi bo»10.7.2020 08:32:00 CESTPressemelding

Den nye singelen kan høres her! Siden Trang Fødsel gikk i studio for første gang i 1996, har de gitt oss flere store hits som «Kursiv», «Feber», «Drømmedame» og «Livet er helt ålreit». Bandet lever fremdeles i beste velgående både live og i studio, og har de siste par årene sluppet singler som «1000 karameller» og «Jeg er faen meg det beste som har skjedd deg». I dag er Hans Petter Aaserud og resten av bandet tilbake med ferske varer i form av singelen «Her skal vi bygge og her skal vi bo». På denne låta ser Aaserud tilbake på hvor livet har ført ham; at han vokste opp på Bjørkelangen, studerte i Bergen, fikk barn i Oslo, men endte opp i Asker. – Og hvorfor det? Jeg kunne like gjerne endt opp et helt annet sted, med helt andre venner og et ganske annet liv, sier Aaserud. – Men jeg er fornøyd da, heldigvis. Det hadde jeg kanskje vært hvor som helst?

CC Cowboys slipper ny singel fra kommende album3.7.2020 08:23:00 CESTPressemelding

For CC Cowboys-fansen er det bare å glede seg ekstra over at det er fredag. I dag er nemlig den splitter nye singelen «Våre liv» ute, og den kan høres her! du som kjenner til mitt indre når du ser på våre liv vil du valgt meg en gang til Slik åpner det nye singelen til CC Cowboys, «Våre liv», som stammer fra det kommende 12. studioalbumet som slippes i høst. Vi har allerede fått de to første singlene herifra med P1 A-listede «Kom deg løs», samt «Nå tar vi vare på hverandre». Nå kan du høre den tredje smakebiten fra denne etterlengtede plata. Dette er en klassisk catchy og kjærlig CC Cowboys-låt som vitner om at de fortsatt holder seg på topp etter tre tiår i manesjen. CC Cowboys har siden starten vært en oppvisning i utholdenhet, kontinuitet, arbeidsvilje, og spilleglede. I 2020 feirer de sitt 30-årsjubileum.