Nytt tidspunkt - Presseinvitasjon Arendalsuka: Toget som et regionalt og nasjonalt konkurransefortrinn

Slik får vi flere reisende over på bane. SJ inviterer til panelsamtale med Samferdselsminister Ketil Solvik Olsen (FrP), Sverre Myrli (Ap) og styreleder i SJ Norge Berit Kjøll.

Togselskapet SJ deler erfaringer fra nærmere 30 år i et konkurranseutsatt marked. Det blir samtale mellom Samferdselsminister Ketil Solvik-Olsen (FrP), Sverre Myrli (Ap) og Berit Kjøll om forutsetninger og tiltak for økt skinnegående trafikk.

Innledning med erfaringer fra Sverige ved Thomas Silbersky, Konserndirektør salg og internasjonale markeder i SJ, og professor ved Handelshögskolan i Stockholm, Gunnar Alexandersson.

Samtalen ledes av Erik Wold. Det serveres kaffe, mineralvann og frukt

Tid:                  Tirsdag 14. august kl. 14.45

Sted:               DN-teltet

SJ fører mennesker nærmere hverandre

SJ er et svensk transportselskap som tilbyr bærekraftige togreiser i egen regi og gjennom samarbeid med andre reiselivs- og transportaktører. Konsernet omsetter for om lag 7.5 milliarder SEK, og har 4500 ansatte. Som markedsledende togoperatør knytter SJ både Sverige og de skandinaviske hovedstedene sammen. Hver dag velger 130.000 personer å reise med SJs 1100 avganger fra våre 275 stasjoner.