Nytt styre i Retriever

Medieanalyseselskapet Retriever har fått nytt styre. Endringen er et ledd i å forberede selskapet for en ny fase med økt fokus på vekst og internasjonalisering.

Styret i Retriever har bestått av personer i ledende stillinger i NTB og det svenske nyhetsbyrået TT. I løpet av kort tid vil representanter fra mediekonsernene som eier nyhetsbyråene – Amedia, Schibsted, Bonnier og NTM – overta styrearbeidet i Retriever.

Det nye styret vil bli formelt valgt på en ekstraordinær generalforsamling i mars. Disse går da inn i styret:

• Mats Johansson, Executive Director Bonnier News
  • John Kvadsheim, Konserndirektør Amedia
  • Mads Storvik, Adm. dir NTB
  • Lina Hedenström, Adm. dir NTM
  • Martin Frey, Head of Schibsted Growth

- Retriever er en virksomhet i et marked med høy utviklingstakt. Å fornye styret er et ledd i å skape bedre forutsetninger for at selskapet skal bli enda mer endringsdyktig, kundefokusert og innovativt, sier Mats Johansson, tiltredende styreleder i Retriever.

- Ut fra et eierperspektiv ser vi at denne endringen gjør det lettere for Retriever til å fokusere på sine tilvekstområder, sier Johansson.

2019 ble nok et sterkt år for Retriever, som viser til en økt omsetning på omkring 370 MSEK og et forbedret resultat, ifølge det foreløpige regnskapet. Vekten er høyest i Finland og Danmark, men Norge og Sverige er fremdeles de største markedene for Retriever Gruppen.

Utviklingstakten er høy innen medieanalyse og medieovervåkning, og Retriever har de siste årene investert tungt i kunstig intelligens og sosiale medier. Blant annet gjennom kjøpet av sosiale medie startupen RelationDesk. Ledelsen regner med fortsatt høy aktivitet de kommende årene, også på oppkjøpssiden.

- Vi har arbeidet intensivt med strategien vår det siste halvåret og er klare for å ta på oss nye utfordringer. Fokuset vårt ligger på tilvekst, produktutvikling og internasjonalisering. Etablering av et nytt styre kjennes som et riktig første skritt for oss, sier Robert Söderling, administrerende direktør og konsernsjef i Retriever.

Mats Johansson
Tiltredende styreleder
+46 70–319 19 04

Robert Söderling
Adm.dir och konsernsjef
+46 70–999 77 91

Retriever er Nordens ledende leverandør av medieovervåkning, mediearkiv og medieanalyse, med Nordens største private fagmiljø innen medieanalyse. I over 20 år har vi lyttet, overvåket, målt og analysert mediebildet. Vi har brutt ned komplekse data til tydelig informasjon som våre kunder kan agere på.

Vi skal være det naturlige valget for virksomheter som ønsker relevant informasjon, bedre beslutningsgrunnlag og dypere innsikt.

Retriever eies av norske NTB (Norsk Telegrambyrå) og svenske TT (Tidningarnas Telegrambyrå). Dette betyr at vi gjennom våre eiere har store deler av det norske og svenske medielandskapet på eiersiden.

Retriever er medlem i de internasjonale bransjeorganisasjonene AMECFIBEP og PDLN.

Følg pressemeldinger fra Retriever Norge

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Retriever Norge på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Retriever Norge