Nytt samarbeid mellom NextGenTel og RiksTV. Ekte valgfrihet for TV-kundene!

NextGenTel inngår nå et nytt samarbeid med RiksTV for levering av TV til fiberkunder. Kunder som ønsker TV på fiberlinjen kan dermed velge om de vil benytte NextGenTels egen TV-plattform eller RiksTVs løsning. – Dette er ekte valgfrihet for kundene, sier Sondre Aarrestad i NextGenTel.
Administrerende direktør i RiksTV Jérôme Franck-Sætervoll og administrerende direktør i NextGenTel Sondre Aarrestad er begge fornøyde med den nye avtalen.

– Vi i NextGenTel er glade for at våre kunder kan benytte RiksTV sine TV-løsninger og dermed få reell valgfrihet, sier Sondre Aarrestad, administrerende direktør i NextGenTel. – Vi vet at mange kunder ikke liker å bli påtvunget TV-pakker fra leverandøren når de bestiller internett. Når man nå kan velge mellom NextGenTel TV og RiksTV som leverandør av TV-innholdet på NextGenTel-fiberen, blir det lettere å finne den løsningen som passer best i den enkeltes TV- og internetthverdag, sier Aarrestad.

NextGenTel har levert TV over fiber og andre bredbåndsaksesser siden 2006. NextGenTel leverer bredbåndstjenester både på fiber fra lokale kraftselskaper og Telenors fiber. På TV benyttes i dag en moderne plattform levert av det nederlandske selskapet Stream Group. Denne løsningen benyttes av mange millioner TV-seere i hele Europa, og gir kundene godt innhold med alle de viktige kanalene, filmleie, og selvsagt populære funksjoner som ukesarkiv og TV overalt.

Når man nå også kan velge RiksTV på fiber fra NextGenTel, gir det enda flere muligheter for kundene. RiksTV har et bredt kanalutvalg og flere strømmetjenester tilgjengelig via dekoder og i RiksTV-appen. I tillegg kan du se det samme innholdet på inntil fire steder via fiber eller antenne.

RiksTV opplever sterk kundevekst via fiber

Avtalen med NextGenTel er den siste i en lang rekke avtaler RiksTV har inngått med fiberleverandører de siste årene. For RiksTV er distribusjon via fiber en strategisk satsning for å være en del av en viktig og voksende distribusjonskanal, som et supplement til selskapets sterke posisjon via det digitale bakkenettet.

– Vi har siden vi signerte vår første avtale i 2016 opplevd en betydelig økt interesse fra fiberleverandører som ønsker å inkludere RiksTV som en del av sitt tilbud til sine kunder. Dette er fiberleverandører som ikke har hatt et TV-tilbud, eller leverandører som har ønsket å erstatte eller supplere det TV-tilbudet de har hatt, sier administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

Økt antall fiberpartnere gir også resultater på kundesiden og RiksTV sin markedsandel om vi ser på TV-signaler distribuert via fiber, med en markedsandelsvekst på 35% fra første halvår 2019 til første halvår 2020 og har i perioden tatt ca. 5,6% av alle nye TV kunder via fiber, ifølge ekom-statistikken.

RiksTV er en uavhengig TV- og underholdningsleverandør som leverer TV-signaler via internett, fiber og bakkenett, og konkurrerer dermed ikke med den lokale operatørs bredbåndsforretning.

Sondre Aarrestad, administrerende direktør NextGenTel. Mobil: 924 40900 – Epost: Sondre.Aarrestad@nextgentel.no