Nytt album fra Dr Bekken Trio

Tor E 'Dr' Bekkens nyeste utgivelse "In Fonk We Trust" er nok en gang en konsertinnspilling, denne gangen med sin trio bestående av den ekstraordinære bassisten Mattis Kleppen og den dynamiske trommeslageren Dag Kittilsen. Konsertopptaket fra Lillehammer Mikrobryggeri viser hvordan denne trioen etter 30 års samspill har utviklet en nesten telepatisk kommunikasjon på scenen, i et repertoar som utgjør en dyp og original hyllest til New Orleans-tradisjonen. Et entusiastisk publikum pisker trioen opp til stadig nye høyder, noe Bekken, Kleppen og Kittilsen svarer på med intensitet, virtuositet og spilleglede.

Hør "In Fonk We Trust , Live at Lillehammer Mikrobryggeri" HER!

Pianist og vokalist Tor E 'Dr' Bekken har vært en markant skikkelse i norsk blues- og jazzmiljø i 35 år, mesteparten av tida som soloartist. Han har spilt på scener i Norge og Europa med legendariske tradisjonsbærere som Eddie Bo, Big Al Carson, Louisiana Red og Marva Wright, og opptrådt på festivaler i inn- og utland som soloartist.

I 2017 ble Bekken nominert til Spellemannprisen for pianoalbumet "Live at Bar Moskus". I 2019 stod han på scenen i Royal Albert Hall i London som en del av The Norwegian Blues Adventure, etter at han samme år hadde blitt tildelt Bluesprisen, Notodden Bluesfestivals ærespris.

Tomine Mikkeline slipper ny singel!26.11.2021 10:28:03 CET | Pressemelding

Lytt til "River" her! I 2022 slipper Tomine Mikkeline albumet "Joni" - et album med fantastiske tolkninger av et knippe kjente og kjære Joni Mitchell-låter. Låten "River" er første singel ut! Tomine Mikkeline kommer fra en musikalsk familie og begynte å ta cellotimer som 5-åring. 10 år gammel begynte hun med sangtimer, og allerede året etter ble hun tatt opp som elev ved Bergen kulturskoles talentprogram. Hun har to ganger fått 1. pris i Ungdommens musikkmesterskap i Oslo. Tomine har tidligere mottatt flere stipender og priser, blant annet fra Sparebanken Vest, Norsk Kulturskoleråds Drømmestipend og Bergen Kommunes Talentpris. Tomine Mikkeline har vært solist med blant andre Bergen Filharmoniske Orkester og Forsvarets Musikkorps Vestlandet. Hun har også turnért i England sammen med sangeren Aled Jones. Hun har også god erfaring som skuespiller fra teater og film, og har vært medvirkende i flere oppsetninger på DNS, blant annet Les Miserables, Dyveke og metalmusikalen Svartediket. Tomin

Ny singel fra The Humble Servants26.11.2021 10:07:58 CET | Pressemelding

Et behagelig livstegn fra The Humble Servants. På stadig søken etter skjønnheten har The Humble Servants spilt inn en ny singel, denne gangen en folk-ballade som passer perfekt nå som vinteren står for tur. Hvorfor er det tristeste ofte er det vakreste ? The Humble Servants gir deg opptil flere svar på det. «If you rather» er The Humble Servants på sitt beste og bandet frontes stadig av Live Miranda Solberg ( Louien ) og Lars F. Beckstrøm ( deLillos ) Lytt til "If You Rather" her! The Humble Servants består av; Live Miranda Solberg (Louien), vokal, Lars Fredrik Beckstrøm, gitar, kor, Tov Ramstad, kontrabass, cello, Rune Lindstrøm trommer, perkusjon, Marius Kristiansen, elektrisk gitar, kor, Jørn Raknes Pedal, steel gitar, Gøran Grini, piano.

"Lang desember natt - Frode Alnæs & Julekoret"19.11.2021 09:24:34 CET | Pressemelding

Frode Alnæs er klar med sin første og etterlengtede juleplate "Lang desember natt - Frode Alnæs & Julekoret". Han har tidligere skrevet to av våre mest kjente juleklassikere "Long December Night" og "Vitae Lux". Disse to er begge med på platen, men i ny drakt. I tillegg kan man fråtse i åtte helt nye julesanger – alle på norsk. Hør albumet her Frode Alnæs er kjent som en låtskriver med sans for den gode melodien. "Lang desember natt" er intet unntak. Dette er blitt en usedvanlig vakker og varm juleplate, og musikken og tekstene fyller oss med alt julen har å by på, på godt og vondt. Her er det mange musikalske høydepunkter, både humor og alvor, lavmælte låter og salmer. Flere av låtene bør være høyaktuelle som potensielle nye juleklassikere vi ikke blir kvitt med det første. "Vitae Lux" slippes allerede 12. november og er årets julelåt hos Frelsesarmeen. Frode Alnæs har skrevet all musikken i tillegg til å være produsent, og har med seg et topplag av sangere og musikere på albumet. - "