Bauer Media AS

Ny snakkekanal på lufta i dag

Del

Alex Rosén, Siri Kristiansen, Samantha Skogrand, Geir Schau og Erik Bertrand Larssen er noen av profilene som blir å høre på den nye radiokanalen Podplay Radio.

Erik Bertrand Larssen har intervjuet Joshua King i podkasten Bertrands Univers. Foto: Erik Bertrand Larssen
Erik Bertrand Larssen har intervjuet Joshua King i podkasten Bertrands Univers. Foto: Erik Bertrand Larssen

Radio Norge-eier Bauer Media lanserer sin første radiokanal der innholdet utelukkende består av verbalt innhold. Den nye kanalen heter Podplay Radio, og størstedelen av kanalens sendeplan fylles opp av konsernets mange podkaster og podkaster fra samarbeidspartnere. I tillegg vil det kontinuerlig være nyhets-, trafikk- og væroppdateringer.

– Dette blir Norges første kommersielle snakkeradio. Vi håper det blir en ettertraktet kanal for lyttere som vil ha et alternativ til musikkdrevet radio, sier programdirektør i Bauer Media, Kristoffer Vangen.

Utfordrer NRK 

Nettavisen er en av Bauers nye samarbeidspartnere, og vil tilby flere av sine podkaster på den nye kanalen. Sjefredaktør Gunnar Stavrum er entusiastisk.

– Jeg syns det er spennende at en kommersiell aktør utfordrer det statsfinansierte NRK på interessant dybdeinnhold. I tillegg er det morsomt å være med på et eksperiment på glidningen mellom podkast og mer tradisjonell radio. Vi er med på dette også for å lære, sier han.

– Internasjonalt har snakkeradio alltid vært populært. Derfor er vi både spente og glade for å utfordre NRK som har vært monopolist på snakkeradio. Dette er ingen konkurrent til radiokanalen NRK Nyheter rent innholdsmessig, men Podplay Radio er et helt nytt tilbud som styrker mediemangfoldet, samt at det gir annonsører muligheten til å nå et publikum som har lyttet mest på NRK tidligere, sier  Kristoffer Vangen.

– Podkast og radio hører sammen

Podkast og radio er naturlige allierte, mener Vangen.

– Vi tror det er positivt at podkast-innhold også tilbys via DAB på riksdekkende radio. Det vil kunne bidra til at mange oppdager nytt innhold, som de kanskje velger å følge videre på podkast.

Mentaltrener Erik Bertrand Larssen og bilentusiast Geir Schau om å gå på lufta med sine podkaster:

– Vi i Bertrands Univers har en forholdsvis ny podkast, og syns dette er en spennende måte og nå ut til folket på. Vi er først og fremst opptatt av å nå ut til flest mulig, og bygger nye lyttere fra uke til uke, sier Erik Bertrand Larssen.

– Dette er utrolig spennende. For oss er det helt avgjørende å nå ut til flest mulig. På veldig kort tid har vi fått tett kontakt med store deler av bilmiljøene i Norge, og det tror jeg ikke vi kunne fått til hvis vi hadde begrenset vår distribusjon til enkelttjenester eller -plattformer. Det å også kunne nå ut til et radiopublikum er en stor fordel for oss, sier Geir Schau.

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

Erik Bertrand Larssen har intervjuet Joshua King i podkasten Bertrands Univers. Foto: Erik Bertrand Larssen
Erik Bertrand Larssen har intervjuet Joshua King i podkasten Bertrands Univers. Foto: Erik Bertrand Larssen
Last ned bilde
Kristoffer Vangen, programdirektør i Bauer Media Norge. Foto: Bauer Media
Kristoffer Vangen, programdirektør i Bauer Media Norge. Foto: Bauer Media
Last ned bilde
Erik Bertrand Larssen har intervjuet Sandra Lyng i podkasten Bertrands Univers. Foto: Erik Bertrand Larssen
Erik Bertrand Larssen har intervjuet Sandra Lyng i podkasten Bertrands Univers. Foto: Erik Bertrand Larssen
Last ned bilde
Mentaltrener Erik Bertrand Larssen er programleder i Bertrands Univers. Foto: Erik Bertrand Larssen
Mentaltrener Erik Bertrand Larssen er programleder i Bertrands Univers. Foto: Erik Bertrand Larssen
Last ned bilde
Podplay Radio-logo
Podplay Radio-logo
Last ned bilde
Last ned bilde
Last ned bilde

Om Bauer Media AS

Bauer Media AS
Bauer Media AS
Jernbanetorget 4A
0154 OSLO

22023200https://www.bauermedia.no/

Bauer Media Norge driver de riksdekkende reklamefinansierte radiokanalene Radio Norge, Radio Rock, Radio Topp 40, Radio Vinyl, Radio Norsk Pop, P24-7 MIX og Radio KISS. Vi har 1.6 millioner lyttere i uken. Selskapet har ca. 60 ansatte i Bergen og Oslo, med samarbeidspartnere over hele verden.