Ny sjef for Peab Anlegg på Vestlandet

Christoph Hollenstein (51) startet 1. oktober som ny distriktssjef for Peab Anlegg på Vestlandet.
Christoph Hollenstein er ny distriktssjef for Peab Anlegg Vest.

– Peab Anlegg i Bergen består i dag av mange dyktige og kompetente ingeniører og fagarbeidere. Vi forbereder oss på å møte et større, bredere og voksende marked, og Christoph er ansatt for å videreutvikle vår virksomhet i vestlandsregionen. Han har omfattende ledererfaring fra bygg- og infrastrukturprosjekter i både store og små selskaper, og jeg er veldig glad for at han takket ja til jobben, sier avdelingssjef John Landin i Peab Anlegg.

Hollenstein kommer fra stillingen som prosjektsjef i HGT. Tidligere har han jobbet som anleggs- og prosjektleder i selskapet Vassbakk og Stol, han har vært distriktssjef i Lemminkäinen/YIT og distriktssjef i Implenia.

Peab Anleggs nye distriktssjef er opprinnelig fra Sveits, men flyttet til Norge i 1997 og er bosatt i Os. Utdannelsen tok han i Sveits, og han har både teknisk utdannelse som stålbetongtegner, formannskole innen veibygging, og ingeniørutdannelse. Interessen for infrastruktur har alltid vært der.

– Jeg takket ja til jobben fordi Peab er et selskap hvor utvikling står i sentrum. Det handler både om utvikling av medarbeidere, men også det å jobbe med innovasjon for å kunne løse kundens utfordringer på nye og bedre måter. Fremover blir det viktig for meg å legge til rette for at den gode bedriftskulturen videreføres. Samtidig skal vi markedsføre Peab bedre i regionen. Vi er tross alt en totalleverandør av tjenester, både innen anlegg, bygg, eiendomsutvikling, kranvirksomhet, pukk og grus og asfaltering. Det skal komme kundene til gode, sier Christoph Hollenstein.

Christoph Hollenstein er ny distriktssjef for Peab Anlegg Vest.