Ny singel fra Herrene I Haven ute i dag!

Visepop-gruppa er aktuelle med låten "Gata".

Herrene I Haven. Foto: Frank Suhr

LYTT HER

Herrene slapp singelen «Gata» i dag. Sangen er en påminnelse om å bry seg og finne mot til å gjøre en forskjell for den som trenger det. Du møter ham hver dag utenfor hagen din. Han er på vei til skolen altfor tidlig om morgenen. Og han går inn i huset sitt altfor seint om kvelden. Du vet at det er noe som ikke stemmer. Men du sier ingenting.

«Vi har laget en rosa melodi til en blå tekst.», sier pianist i gruppa, Rune Jensen, om deres nye singel.

«Gata»  er første sang i en større utgivelse. Flere kommer; "Herrene i haven" har huset fullt av sanger. «Gata» er spilt inn i Studio Frodeløkka. Terje Johannesen er tekniker og produsent, sammen med bandet. Gjest på saksofon er Lars Bremnes, og cover er laget av Audun Lunde.

Teksten er skrevet av Stein Erik Lunde og Musikk er av Rune Jensen og Terje Johannesen.

Herrene er: Reidar Vinje Stensvold på vokal, Olaf Kamfjord på bass/kor, Rune Jensen på piano/kor, Jon Kirkebø Rosslund på trommer og Terje Johannesen på gitar/ trompet/kor. I tillegg har de fått med seg Lars Bremnes som gjestemusiker, på saksofon.

Herrene I Haven. Foto: Frank Suhr
Cover av Audun Lunde