Ny singel fra Asbjørn Ribe!

Asbjørn Ribe slipper den fengende låten "Takk for hjelpen" i dag, som er tredje smakebit fra hans kommende femte soloalbum som slippes høsten 2021.
Foto: Julia Marie Naglestad

Hør "Takk for hjelpen" her!

"Takk for hjelpen" er en sløy fengende rocker med høy allsangfaktor, innspilt med produsent Christian Engfelt og med Nikolay Hængsle på bass, Olaf Olsen på slagverk, Anders Tjore på gitar og Asbjørn Ribe på vokal, wurlitzer, piano og orgel.

Asbjørn forteller om innspillingsprosessen:

"Jeg dro med meg et lite knippe favorittrockere i studio, Christian starta båndet, og så spilte vi sammen gjennom den et par ganger, og så hang den dønn i veggen, akkurat som jeg ønska meg. Umiddelbar, ukalkulert og gyngende - jeg tror jeg ba dem tenke på 70-tallet, men jeg er ikke sikker - kanskje var det bare meg..."

Men hva handler låten om?

"Noe jeg ikke rakk å si takk for i tide. Ting som jeg ikke fikk snakket om. Så da gjør jeg det nå."

Dropbox: WAV, cover, bilder, label copy

Etter 10 år og fire soloplater som bejublet norskspråklig vise-pop artist er Asbjørn Ribe klar for sitt mest ambisiøse prosjekt hittil. Den Spellemannsnominerte artisten slipper flere singler våren 2021 og et nytt album høsten 2021, med bidrag fra musikere og produsenter som Even Ormestad (a-ha, Jaga Jazzist , Thom Hell), Bård Ingebrigtsen (Kaizers Orchestra, Odd Nordstoga, Stein Torleif Bjella) og Christian Engfelt (Fieh, Big Bang, Elephant 9).

Foto: Julia Marie Naglestad

Asbjørn Ribe gir ut musikk på sitt eget platselskap SkiPop Records/Altenburg Skivbolag og samarbeider med Drabant Music om promo og marketing.