Ny singel fra Asbjørn Ribe!

Asbjørn Ribe slipper den fengende låten "Takk for hjelpen" i dag, som er tredje smakebit fra hans kommende femte soloalbum som slippes høsten 2021.

Foto: Julia Marie Naglestad

Hør "Takk for hjelpen" her!

"Takk for hjelpen" er en sløy fengende rocker med høy allsangfaktor, innspilt med produsent Christian Engfelt og med Nikolay Hængsle på bass, Olaf Olsen på slagverk, Anders Tjore på gitar og Asbjørn Ribe på vokal, wurlitzer, piano og orgel.

Asbjørn forteller om innspillingsprosessen:

"Jeg dro med meg et lite knippe favorittrockere i studio, Christian starta båndet, og så spilte vi sammen gjennom den et par ganger, og så hang den dønn i veggen, akkurat som jeg ønska meg. Umiddelbar, ukalkulert og gyngende - jeg tror jeg ba dem tenke på 70-tallet, men jeg er ikke sikker - kanskje var det bare meg..."

Men hva handler låten om?

"Noe jeg ikke rakk å si takk for i tide. Ting som jeg ikke fikk snakket om. Så da gjør jeg det nå."

Dropbox: WAV, cover, bilder, label copy

Etter 10 år og fire soloplater som bejublet norskspråklig vise-pop artist er Asbjørn Ribe klar for sitt mest ambisiøse prosjekt hittil. Den Spellemannsnominerte artisten slipper flere singler våren 2021 og et nytt album høsten 2021, med bidrag fra musikere og produsenter som Even Ormestad (a-ha, Jaga Jazzist , Thom Hell), Bård Ingebrigtsen (Kaizers Orchestra, Odd Nordstoga, Stein Torleif Bjella) og Christian Engfelt (Fieh, Big Bang, Elephant 9).

Foto: Julia Marie Naglestad

Asbjørn Ribe gir ut musikk på sitt eget platselskap SkiPop Records/Altenburg Skivbolag og samarbeider med Drabant Music om promo og marketing.

Osa frigjør seg fra båser med sitt nye album!16.4.2021 08:00:00 CEST | Pressemelding

Øyvind Osa, den ikoniske frontfiguren i det norske Grammy-rockebandet El Caco, er klar med et storslått soloprosjekt. Under artistnavnet Osa har han beveget seg bort fra harde riff til en salig blanding av folk, blues og country, og til og med et snev av disco. Dette albumet er en blanding av det som ikke kunne "settes i bås" - noe som gjør det enda mer interessant. Dette er albumet "Osa" av Osa. Lytt til albumet her: https://orcd.co/osa_album - "Dette prosjektet ble født av et behov for å lage musikk som ikke passet inn i bandet El Caco – en ren nysgjerrighet for å gjøre noe helt annet var det som trigget frem dette albumet." - Osa. Jobben med "Osa" går faktisk helt tilbake til 2013 hvor de første opptakene ble gjort. I 2015 ble ideer til faktiske låter og albumplanene ble påbegynt i 2017. Etter litt om og men, uforutsette hendelser og andre prosjekter begynte det hele å ta form. Fallhøyden og presset er større enn noen gang når Osa nå gir ut annerledes musikk under eget navn. Teksten

Ingrid Lovise ute med låt – et symbol på frigjøring og arbeid!26.3.2021 07:00:00 CET | Pressemelding

I dag slipper Ingrid Lovise siste singel fra det kommende debutalbumet. Pop-perlen “Blue Jeans” drives fremover av Ingrid Lovises distinkte og vakre stemme og er en låt til inspirasjon – et symbol på frigjøring og arbeid, om å jobbe og stå på. Hør låten HER! - “Låta er en påminnelse og en motivasjon til å være alt det beste du kan være. Den handler om å være villig til å jobbe hardt for å nå sine mål og realisere drømmene sine.” - Ingrid Lovise s Den 23 år gamle singer/songwriteren etablerer med dette, det kommende debutalbumet som et prosjekt med sterke låtskriverferdigheter, dybde og kontraster. “Blue Jeans” er produsert av Kyrre Fritzner.