Ny musikk fra Nils Bech, MGP-deltakerne Subwoolfer og Elsie Bay, samt debut-EP fra Gus Polden!

Nils Bech debuterer hos Universal Music med en sterk, følelsesladet låt!

Årets MGP-deltakere er klare: Subwoolfer - Give That Wolf A Banana

Årets MGP-deltakere er klare: Elsie Bay - Death Of Us

Tidlig Forhold - En følelsesladet og personlig debut-EP fra Gus Polden

Elvis Costello slipper albumet The Boy Named If i dag på Emi Records. Plata består av 13 sanger og er produsert av Sebastian Krys og Elvis Costello. Albumets fulle tittel er The Boy Named If (And Other Children’s Stories) og er en hyllest til barndom og uskyld og reisen frem til det øyeblikket du får beskjed om å slutte å oppføre deg som et barn "som kan være når som helst de neste 50 årene", ifølge Costello.

PJ Harvey, slapp i 2016 albumet The Hope Six Demolition Project. Albumet, det niende i rekken, ble til etter PJ Harvey og krigsfotograf Seamus Murphys reiser til Afghanistan, Kosovo og Washington DC i perioden 2011-2014. The Hope Six Demolition Project ble innspilt som en del av en kunstinstallasjon ved Somerset House i London kalt Recording in Progress foran publikum. Hver innspilling var på førtifem minutter og varte i en måned, hvor seerne kunne se Harvey lage albumet gjennom enveisglass med Flood og mangeårig samarbeidspartner John Parish. I dag ble re-utgivelsen av albumet annonsert med nytt cover tegnet av Polly Jean Harvey. Albumet inneholder demoer av singlene "The Wheel" og "The Community Of Hope" samt fotografier av Maria Mochnacz og Seamus Murphy som tidligere ikke har vært vist. Re-utgivelsen er mikset av Jason Mitchell under veiledning av den originale medprodusenten John Parish.

Soul-gruppa The Temptations er i dag ute med den nye låten "Calling Out Your Name". Låten blir å finne på albumet Temptations 60 - en tittel som henspiller på bandets 60-årsjubileum i 2021.

Luis Fonsi og Daddy Yankees megahit "Despacito" markerte femårsjubileum 13. januar. Videoen er den nest mest sette på YouTube gjennom tidene, og toppet listene verden over i 2017.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny musikk fra IMERIKA, Ghost, Lana Del Rey, Holly Humberstone, og nytt album fra Years & Years!21.1.2022 10:14:26 CET | Pressemelding

IMERIKA klar med en personlig og sårbar EP Farmen-kjendis aktuelle Ezzari med ny låt om å føle seg annerledes - "Gategutt" Ghost annonserer nytt album og slipper ny singel! Lana Del Rey slapp i dag sin nye låt "Watercolor Eyes" som er første låt ut fra det kommende Euphoria Season 2 (An HBO Original Series Soundtrack). Det kommende albumet er et samarbeid mellom Interscope Records og HBO, inneholder eksklusive låter som er laget til å passe seriens innhold. Albumet slippes 25. februar. I går slapp Holly Humberstone sin nye singel "London Is Lonely". Dette er hennes mest hjerteskjærende låt til nå, og forteller historien om å flytte til London og føle seg isolert. Den kritikerroste artisten har vunnet fans over hele verden for hennes dypt personlige låtskriving, og har mottatt hver utmerkelse en ung artist kan drømme om. I år skal Holly være med både Olivia Rodrigo og girl in red på deres USA-turneer. Popstjerneskuddet Conan Gray er ute med singelen “Jigsaw” i dag. Den er produsert av D

Farmen kjendis aktuelle Ezzari med ny låt om å føle seg annerledes - Gategutt21.1.2022 09:35:49 CET | Pressemelding

Førstkommende søndag slipper Farmen kjendis aktuelle Ezzari, sin nye låt “Gategutt”, som han også fremfører et utdrag av på søndagens episode av Farmen. Adam forteller om “Gategutt”: "Gategutt" er en låt om å føle seg annerledes, og bli sett ned på. Jeg tror mange, i ulike settinger har følt seg annerledes, og av den grunn følt seg liten. For min del har jeg følt på dette flere ganger, faktisk i flere settinger. I denne låta snakker jeg om å bli sett på annerledes for å være fra Oslos såkalte drabantbyer. Mange ganger har jeg følt meg sett ned på for å være fra Hauketo i Søndre Nordstrand. Jeg har mange ganger hørt at jeg er fra "ghettoen" i Oslo. Der det er farlig. Der det er mye kriminalitet. Der det er mye innvandrere. Og at dit må man aldri gå. For meg har det vært latterlig å høre. Da jeg fikk mitt første gjennombrudd som artist følte jeg veldig mange ga meg masse kjærlighet. Det var selvfølgelig nytt for meg. Jeg fikk reise Norge rundt, spille konserter, jeg ble invitert på brans