Ny musikk fra Nils Bech, MGP-deltakerne Subwoolfer og Elsie Bay, samt debut-EP fra Gus Polden!

Nils Bech debuterer hos Universal Music med en sterk, følelsesladet låt!

Årets MGP-deltakere er klare: Subwoolfer - Give That Wolf A Banana

Årets MGP-deltakere er klare: Elsie Bay - Death Of Us

Tidlig Forhold - En følelsesladet og personlig debut-EP fra Gus Polden

Elvis Costello slipper albumet The Boy Named If i dag på Emi Records. Plata består av 13 sanger og er produsert av Sebastian Krys og Elvis Costello. Albumets fulle tittel er The Boy Named If (And Other Children’s Stories) og er en hyllest til barndom og uskyld og reisen frem til det øyeblikket du får beskjed om å slutte å oppføre deg som et barn "som kan være når som helst de neste 50 årene", ifølge Costello.

PJ Harvey, slapp i 2016 albumet The Hope Six Demolition Project. Albumet, det niende i rekken, ble til etter PJ Harvey og krigsfotograf Seamus Murphys reiser til Afghanistan, Kosovo og Washington DC i perioden 2011-2014. The Hope Six Demolition Project ble innspilt som en del av en kunstinstallasjon ved Somerset House i London kalt Recording in Progress foran publikum. Hver innspilling var på førtifem minutter og varte i en måned, hvor seerne kunne se Harvey lage albumet gjennom enveisglass med Flood og mangeårig samarbeidspartner John Parish. I dag ble re-utgivelsen av albumet annonsert med nytt cover tegnet av Polly Jean Harvey. Albumet inneholder demoer av singlene "The Wheel" og "The Community Of Hope" samt fotografier av Maria Mochnacz og Seamus Murphy som tidligere ikke har vært vist. Re-utgivelsen er mikset av Jason Mitchell under veiledning av den originale medprodusenten John Parish.

Soul-gruppa The Temptations er i dag ute med den nye låten "Calling Out Your Name". Låten blir å finne på albumet Temptations 60 - en tittel som henspiller på bandets 60-årsjubileum i 2021.

Luis Fonsi og Daddy Yankees megahit "Despacito" markerte femårsjubileum 13. januar. Videoen er den nest mest sette på YouTube gjennom tidene, og toppet listene verden over i 2017.

Universal Music AS er verdens, og Norges, største musikkselskap og representerer blant annet artister som Astrid S, The Weeknd, TIX, Post Malone, Ariana Grande, The 1975, Dagny, Ruben, Shawn Mendes, The Beatles, Odd Nordstoga, Drake, Imagine Dragons, The Rolling Stones m.fl.

Ny singel fra Ramón - jeg elsker deg, men18.8.2022 09:56:56 CEST | Pressemelding

2022 har vært litt av et år for Ramón, og på fredag slipper han siste singel fra sitt kommende debutalbum. «jeg elsker deg, men» er en mektig låt om kjærlighet, og er enda en smakebit på hva som kommer senere i høst. «Jeg er alltid ærlig og personlig i låtene mine, og skriver kun om ting jeg selv har opplevd og følelser jeg selv har kjent på. Denne låten føles litt ekstra ærlig og direkte, jeg bretter ut følelsene mine og synger det jeg skulle ønske jeg kunne sagt i denne situasjonen. Kjærlighet er vanskelig, ekstra vondt og vanskelig er det når det går opp for en at dette ikke er ment til å vare», sier Ramón. Årets første singel «ok jeg lover» er et levende bevis på hvor oppsiktsvekkende langt Ramón allerede har kommet, og hvor iherdig fansen hans er. Låten satt norsk streaming-rekord første dagen, og streamet til platina på under én måned. Etter det har milepælene kommet på løpende bånd; «17-mai» satt nordisk TikTok-rekord i antall creations og ble soundtracket til nasjonaldagen vår,

Ny musikk fra M.I.A., Birte Slettevoll, Megadeth, Loyle Carner, Caity Baser og Etta Marcus!12.8.2022 11:16:05 CEST | Pressemelding

HEARTS ON THE RUN – Et år, 52 låter M.I.A. er i dag ute med låta “Popular”, som hun har produsert sammen med Diplo. Den britiske rapperen og sangeren slipper albumet MATA denne høsten, som er hennes første siden AIM fra 2016. Caity Baser slapp i dag den svært etterlengtede låten “X&Y”. Den selvskrevne låten tar oss gjennom Basers nylige brudd, og legger frem alle detaljer om eksens mangler og feil. “This song is all about saying fuck you to the people that think they were your ex but because they did you so dirty, they’re not even classed as that anymore. They’re just your ‘WHY’ - like why the frick did I go there”, sier 20-åringen selv om låten. Loyle Carner slapp onsdag låten “Georgetown”. Låten er gjestet av John Agard som fremfører et rørende dikt om det å være halvt svart og halvt hvit. Låten er produsert av den anerkjente Madlib, og følger opp den forrige singelen “Hate”. Sjekk ut musikkvideoen til “Georgetown” her. Thrash metal-pionerer og metalikoner MEGADETH slipper sin siste