Ny direktør for Kirkens Familievern

Solveig Kopperstad Bratseth er ansatt som ny direktør for Stiftelsen Kirkens Familievern (SKF). Hun har de siste åtte årene vært nestleder i Norsk sykepleierforbund.

Ny direktør for Stiftelsen Kirkens Familievern, Solveig Kopperstad Bratseth. Foto Lina Nordlie/Diakonhjemmet

– Jeg gleder meg til å være med å videreutvikle Kirkens Familievern som en profesjonell leverandør av familieverntjenester. Det blir viktig for meg å posisjonere SKF som ideell aktør, med en selvstendig stemme i det offentlige og politiske rom. Ideelle aktører har hatt en sentral rolle i etablering og oppbygging av det norske velferdstjenester, og spiller også i dag viktige rolle, sier Solveig Kopperstad Bratseth.

175 ansatte

Kopperstad Bratseth vil ha hovedbase på SKF sitt kontor i Trondheim. SKF består av 10 familievernkontor fra Kirkenes i nord til Stavanger i sør, og har totalt 175 ansatte. Kontorene tilbyr kurs, samtaler og mekling til familier, par og enkeltpersoner som ønsker å få bedre samliv, avslutte samliv på en god måte og få til best mulig samarbeid om felles barn. Familieverntjenesten er lovpålagt og gratis, og alle SKF sine kontor har driftsavtale med Bufetat.

– Familievernutvalget overleverte i desember NOU 2019:20 En styrket familietjeneste. SKF har overlevert en grundig høringsuttalelse som jeg ønsker å følge opp både i møter med departement, Storting og Bufdir.

– SKF er en faglig sterk organisasjon som betyr mye for mange mennesker i krevende livssituasjoner. Sammen med ledere,  ansatte og styret i organisasjonen ønsker jeg å bidra til faglig og organisatorisk utvikling av familievernet i Norge, styrke samarbeidet med utdanningssektoren og bidra til mer forskning på området, sier Solveig Kopperstad Bratseth.

– Dyktig og erfaren leder

– Jeg er meget glad for at vi har fått en dyktig og erfaren direktør på plass etter Hilde Barstad som ble statssekretær for Justisdepartementet i februar. Solveig har lang erfaring som leder. Hun har vært nestleder i Norsk Sykepleieforbund, leder av NAV i Trondheim og aktiv politisk, sier Helle Dorthea Gjetrang, styreleder i Stiftelsen Kirkens Familievern.

Diakonveien 14

22 45 15 00http://www.diakonhjemmet.no
  • Det norske Diakonhjem er en privat, ideell stiftelse innenfor Den norske kirke – stiftet i 1890.
  • Diakonhjemmet eier, driver og utvikler tjenester innenfor helse, omsorg og utdanning.
  • Stiftelsen består i dag av: Diakonhjemmet Sykehus. VID vitenskapelige høgskole (56,4 %). Diakonhjemmet Sykehusapotek. Diakonhjemmet Omsorg AS.
  • Diakonhjemmet er en ideell stiftelse. Det betyr at det ikke tas utbytte fra våre aksjeselskap, men overskudd i virksomhetene skal pløyes tilbake for å utvikle nye tilbud og tjenester.

www.diakonhjemmet.no
www.diakonhjemmethage.no

Følg saker fra Diakonhjemmet

Registrer deg med din epostadresse under for å få de nyeste sakene fra Diakonhjemmet på epost fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste saker fra Diakonhjemmet