Ny avtale mellom RiksTV og Skiptvet Digital

RiksTV øker antall fiber-abonnenter med ny Skiptvet Digital-avtale.
Adm. dir. Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV har undertegnet flere avtaler med fiber-leverandører over hele Norge. Nå med avtale med Skiptvet Digital.

TV-distributøren RiksTV har signert avtale med Skiptvet Digital om levering av TV-tjenester til dagens og morgendagens Skiptvet Digital-kunder.

- Vi ser frem til å levere TV-glade fiberkunder det beste innen nyheter, sport, film og serier. Sammen med Skiptvet Digital skal vi bidra til at kundene får valgfrihet i TV-tilbudet sitt, sier administrerende direktør Jérôme Franck-Sætervoll i RiksTV.

Skiptvet Digital er eid av Skiptvet kommune, og leverer bredbåndstjenester over fiber til privatkunder, bedrifter og grendelag i sitt nærområde. Bedriften skal sikre innbyggerne gode internettjenester, samtidig som de ønsker å gi kundene valgfrihet.

- Vårt mål er at alle innbyggerne i Skiptvet skal få tilbud om internett og tjenester via fibernett. Derfor er gleden stor når vi sammen med RiksTV kan tilby førsteklasses TV-underholdning, med god kvalitet, via fibernettet, sier daglig leder Kjartan Eg Lodden i Skiptvet Digital.

- Samtidig er det stor verdi for kundene at RiksTV tilbyr flere TV-pakkeløsninger og gir muligheten til å ha TV fire steder uten ekstra kostnad, legger han til.

RiksTV opplever sterk kundevekst via fiber

De siste 12 månedene har RiksTV vist til sterk kundevekst via fiber, og inngått avtaler med flere fiberleverandører. Blant avtalepartnerne er Numedal Fiber, GP Dataservice i Halden, kraftlagene InfraNord og Luostejok i Finnmark, Hvaler Bredbånd og Nettstar i Bergen. RiksTV har også avtale med HomeNet, OBOS OpenNet, Lynet Internett, Blix Solutions og ATMCom.

- Starten på 2020 er veldig positiv, med en økning på over 60% sett i forhold til samme periode i 2019. Tross situasjonen vi står midt oppi har RiksTV som mål å bygge videre på en sterkere partnerportefølje, skape lønnsomme og konkurransedyktige produkter for både oss og partnerne. Vi jobber for å spille partnerne våre gode ved å bidra med kompetanse og verktøy tilpasset hver enkelt, sier Jérôme Franck-Sætervoll.

RiksTV er en uavhengig TV- og underholdningsleverandør som leverer TV-signaler via internett, fiber og bakkenett, og konkurrerer dermed ikke med den lokale operatørs bredbåndsforretning. TV-distributøren opplever stor interesse for sine tjenester om dagen.

- Vi leverer de beste TV- og underholdningstjenestene totalt, uavhengig av distribusjonsform. Interessen for dette tilbudet øker og vi opplever god pågang av fiberselskaper som ønsker å samarbeide med oss. Sammen kan vi tilby kundene økt valgfrihet og komplett underholdning, forteller Jérôme Franck-Sætervoll.

Kontakt: For mer informasjon, kontakt Bård Ove Hansen i RiksTV på 930 66 630 eller bard.ove.hansen@rikstv.no og/eller daglig leder Kjartan Eg Lodden i Skiptvet Digital på 997 06 592 eller kjartan@skiptvetdigital.no. Se også www.skiptvetdigital.no og www.rikstv.no

Daglig leder i Skiptvet Digital, Kjartan Eg Lodden, ser frem til å tilby kundene TV- og underholdning via fibernettet.