Nortura

Nortura tar saktevoksende kylling fra restaurantmarkedet til dagligvare – nå selges Livèche hos Oda

Del
Norturas Livèchekylling har fått fotfeste i restaurant- og serveringsmarkedet. Nylig utvidet Nortura satsningen med to nye produsenter, og med salg gjennom Oda blir kyllingen også tilgjengelig for dagligvarekunder.
- En spennende og riktig salgskanal for disse produktene, sier salgssjef for nye konsepter i Nortura Proff, Carl Mo
- En spennende og riktig salgskanal for disse produktene, sier salgssjef for nye konsepter i Nortura Proff, Carl Mo

- Kvaliteten på Livèchekyllingen er utrolig bra og det er bakgrunnen for at vi tok den inn. Salget har gått veldig bra, og vi har solgt mer enn vi forventet, forteller Bent Karlsrud, kategorisjef for ferskvare i Oda, og legger til;

- Det har vært et utrolig bra samarbeid mellom oss og Nortura for å få lansert dette. Det er blitt gjort en fantastisk jobb med både produkt, oppskrifter og logistikk.

I førsteomgang vil Oda tilby tre produkter fra produktserien; Livèche kyllinglår naturell, Livèche kyllingfilet med skinn og Hel fersk Livèchekylling.

Salgssjef for nye konsepter i Nortura Proff, Carl Mo, er glad for å kunne tilby Livèchekylling til Odas kunder.

- Oda er en spennende og riktig salgskanal for disse produktene som hittil har blitt solgt eksklusivt til serveringsmarkedet. Våre kokker har også utviklet seks middagsretter for Oda - dette er oppskrifter som benyttes av mange, så det er moro, sier han.

To nye produsenter

I tillegg til det nye salget i dagligvare, opplever Nortura økt etterspørsel etter Livèchekylling i restaurant- og serveringsmarkedet. Tre lokale kyllingprodusenter fra Indre Østfold har lenge stått bak produksjonen, men nylig utvidet Nortura med to nye produsenter fra Råde og Kongsberg.

- Livèchekyllingen er utviklet etter inspirasjon fra de beste, franske kvalitetskyllingene. Både Kokkelandslaget og flere dekorerte restauranter benytter Livèche når de velger hvitt kjøtt, og det er gøy å se at stadig flere ønsker å sette denne kyllingen på menyen, sier Mo.

Livèche er det franske ordet for løpstikke, og navnet kommer av at kyllingen får denne urten tilsatt i fôret.

- Dette gir en smak som er unik i det norske markedet. Fôret er tilgjengelig for kyllingene hele tiden og sammensetningen av vitaminer og proteiner i fôret sikrer riktig vekst, forteller Mo.

Saktevoksende rase

Livèchekyllingene er av en saktevoksende rase, og lever i et rolig og tilrettelagt miljø, hvor de blant annet har en spesialkonstruert veranda der de kan gå inn og ut etter eget ønske. Kyllinghusene har vinduer som gir naturlig dagslys, og kyllingene har ekstra strømateriale, torvkasser og bruer slik at de kan utfolde seg og være i aktivitet. Det gjennomføres eksterne revisjoner og tredjepartskontroller av driften og kyllinghusene jevnlig.

Nortura har levert saktevoksende kyllingraser til serveringsmarkedet i om lag 13 år, og har både saktevoksende og standard norsk kylling i sin produksjon.   

Nøkkelord

Kontakter

Bilder

- En spennende og riktig salgskanal for disse produktene, sier salgssjef for nye konsepter i Nortura Proff, Carl Mo
- En spennende og riktig salgskanal for disse produktene, sier salgssjef for nye konsepter i Nortura Proff, Carl Mo
Last ned bilde

Om Nortura

Nortura
Nortura
Schweigaards gate 15
0191 Oslo

955 18 000http://www.nortura.no

Nortura er en av Norges største matprodusenter, med kjente merkevarer som Gilde og Prior.

Vi jobber hver dag for matglede, helse, bærekraft og verdiskaping over hele landet.

Følg pressemeldinger fra Nortura

Registrer deg med din e-postadresse under for å få de nyeste sakene fra Nortura på e-post fortløpende. Du kan melde deg av når som helst.

Siste pressemeldinger fra Nortura

I vårt presserom finner du alle våre siste pressemeldinger, kontaktpersoner, bilder, dokumenter og annen relevant informasjon om oss.

Besøk vårt presserom
HiddenA line styled icon from Orion Icon Library.Eye