Norsk stjerneduo slår tilbake mot Will Ferrell

Will Ferrells voldsomme utfall mot Norge vekker oppsikt verden over, og nå er de to norske superstjernene Aksel Hennie og Kristoffer Hivju sammen på Golsfjellet for å forsvare Norges ære.

Amerikanske General Motors står bak videosnuttene hvor Hollywood-stjernen Will Ferrell utbroderer sitt hat mot Norge. Nå kommer svaret fra Audi Norge, som allerede har fått stor internasjonal oppmerksomhet rundt elbilsalget sitt. Nettopp elektrifiseringen av det norske bilmarkedet er bakgrunnen for Ferrells opptreden.

–  Ferrells hat mot Norge er tuftet på elbilsalget vårt, og det naturlig for oss å forsvare Norge og det norske bilmarkedet. Vår egen internasjonale stjerne plassert bak rattet på Norges mest solgte bil, elektriske Audi e-tron, er kanskje det som skal til for å stoppe Ferrells anti-Norge-kampanje, sier Tommy Bækkevold Jensen, markedssjef for Audi Norge i Harald A. Møller AS.

Kristoffer Hivju plukker opp hansken som representant for de elbilkjørende vikingene i nord. Aksel Hennie har regi på opptakene og sammen med Audi lager Hennie og Hivju filmer som skal publiseres før den store den nasjonale finalen i amerikansk fotball på søndag.

– I Norge bekjemper vi hat med kjærlighet og godhet… Eller egentlig ikke, vi bekjemper hat ved å klappe til folk i ansiktet. Ikke med makreller, men med laks, sier Kristoffer Hivju i sin hilsen til Will Ferrell.

Naturlig at Audi følger opp

Elbilsalget i Norge har gått til himmels, og det har vekket internasjonal oppmerksomhet allerede før Ferrell og General Motors kom på banen. For første gang i historien endte elbilandelen i 2020 på over 50 prosent av det norske nybilmarkedet. Audi e-tron var Norges mest solgte elbil i 2020, og samtidig også Norges mest solgte bilmodell uavhengig av drivlinje.

Det har ført til at det norske bilmarkedet har blitt et samtaleemne rundt verdens mest populære idrettsarrangement kommende helg.

–  Vi ønsker selvfølgelig USA velkommen etter når det gjelder elektriske biler, og vi synes samtidig at dette var en god anledning for å vise hva vi nordmenn er laget av. Vi nordmenn er kanskje ikke så begeistret for pizza med ansjos, men vi elsker elektriske biler, sier Bækkevold Jensen.

Audi-filmene med Kristoffer Hivju slippes fredag 5. februar. Link til de tre filmene finner du nederst i saken.

Følg saker fra Audi

Siste saker fra Audi

Datoen for verdenspremieren på Audi e-tron GT er klar22.1.2021 16:09:04 CETPressemelding

Audi kan i dag offentliggjøre at deres nye, elektriske flaggskip, e-tron GT, får sin verdenspremiere 9. februar. I forkant av den store premieren har Audi-fabrikken tatt en prat med sjefsdesigner, Marc Lichte. Allerede i 2018 sa Lichte at Audi e-tron GT var den vakreste bilen han noen gang hadde tegnet. Mange har beundret konseptbilen e-tron GT concept siden den ble vist for første gang i 2018, nå får den ferdig produksjonsmodellen sin etterlengtede verdenspremiere om få uker.

Audi e-tron GT : Teknologi som i en Formel E-racer5.11.2020 12:07:43 CETPressemelding

Det er en sensommerdag ved Neuburg ved Donau. Foran Audis kompetansesenter for motorsport står en produksjonsnær RS e-tron GT, omgitt av fire menn. Lucas di Grassi, én av Audis Formel E-sjåfører, har nettopp vært blant de aller første som har fått teste Audis nye, elektriske spydspiss på bane. Sammen med tre av de som utvikler e-tron GT: Dennis Schmitz fra Audi, Jaan-Mattes Reiling fra Audi Sport GmbH og Christian Schröder fra Audis utviklingspartner PSW, diskuterer de bilens prestasjoner, og hvordan de har utviklet bilen som setter en ny standard for den elektriske drivlinjen, og som gir en tydelig indikator på at en elektrisk drivlinje ikke trenger å gå på kompromiss med ekstreme ytelser og klasseledende kjøreegenskaper.